VeloBank to kolejna instytucja finansowa, która oferuje możliwość weryfikacji osoby podającej się za konsultanta. W tym celu trzeba będzie skorzystać z aplikacji mobilnej. Dodano także jeszcze jedną nowość związaną z bezpieczeństwem danych.
Oszuści niestety mają niestety sprytne i wyrafinowane metody wyłudzania wrażliwych informacji. Jedną z nich jest podszywanie się pod konsultanta banku, który rzekomo stara się pomóc w nagłej i wymagającej pilnej reakcji sytuacji. Właśnie dlatego wiele banków wprowadziło możliwość weryfikacji tego czy faktycznie kontaktuje się z nami realny pracownik. Taką funkcję oferuje teraz również VeloBank.
VeloBank umożliwia potwierdzenie tożsamości osoby podającej się za pracownika w trakcie rozmowy telefonicznej.
VeloBank umożliwia potwierdzenie tożsamości osoby podającej się za pracownika w trakcie rozmowy telefonicznej. W tym celu należy włączyć aplikację mobilną, gdzie pojawi się imię oraz nazwisko rzeczywistego konsultanta. Jeśli te dane nie zgadzają się z tym co podaje osoba po drugiej stronie słuchawki to prawdopodobnie jest to próba oszustwa. Możliwość weryfikacji pracownika banku zapewniają też inne banki, jak PKO, mBank, ING, BNP Paribas, Credit Agricole czy Santander.
VeloBank wprowadził jeszcze jedną istotną funkcję
Klienci VeloBank otrzymali jeszcze jedną przydatną nowość. Na pewnym etapie rozmowy z konsultantem może zajść potrzeba identyfikacji klienta. Można to teraz zrobić również dzięki aplikacji mobilnej. Zamiast dokonywać identyfikacji telefonicznie pracownik banku może stworzyć powiadomienie, które wyświetli nam aplikacja. Następnie wystarczy już tylko, że klient zatwierdzi prośbę o identyfikację. VeloBak wykonał zatem dwa istotne kroki w celu zapewnienie swoim klientom jeszcze lepszego poziomu bezpieczeństwa.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Koniecznie sprawdź to w swojej aplikacji bankowej. W Polsce korzystają już klienci 7 banków