Pomimo budowania ogromnego hype'u, Apple nie było w stanie sprzedać nawet 100 000 sztuk headsetu mieszanej rzeczywistości Vision Pro.
Vision Pro od początku wydawało się być przereklamowane i nieprzyzwoicie drogie jak na swoje możliwości, a Apple był przekonane, że oddani fani łykną wszystko jak młode pelikany. Okazuje się jednak, że nawet fanboye Apple nie byli przekonani do tego produktu na tyle, aby zainwestować potężne pieniądze w gogle Vision Pro.
Firma analityczna IDC zajmująca się śledzeniem rynku podała, że od czasu swojej premiery w Stanach Zjednoczonych w lutym headset do rzeczywistości mieszanej Vision Pro, który wyceniony został przez Apple na 3000 USD, nie sprzedał się nawet w liczbie 100 000 sztuk w ciągu kwartału, a w bieżącym kwartale jego sprzedaż krajowa spadła o 75%.
Firma analityczna IDC podaje, że Vision Pro nie sprzedał się nawet w liczbie 100 000 sztuk w ciągu kwartału.
Apple ma nadzieję, że międzynarodowa premiera gadżetu pod koniec czerwca zrównoważy ten spadek zainteresowania w USA, jednak IDC twierdzi, że sytuacja w przypadku produktu nie ulegnie poprawie, dopóki gigant z Cupertino nie wypuści na rynek bardziej przystępnej cenowo wersji gadżetu. IDC stwierdziło jednak, że Apple będzie musiało wypuścić takowy za ok. połowę ceny Vision Pro, a w międzyczasie aktualna wersja będzie się kiepsko sprzedawać.
Wiceprezes IDC Francisco Jeronimo powiedział: „Sukces Vision Pro, niezależnie od jego ceny, będzie ostatecznie zależał od dostępnej zawartości. Ponieważ Apple rozszerza swój produkt na rynki międzynarodowe, będzie musiało udostępnić także treści lokalne”. Oczywiście na razie jest z tym problem. Co więcej, można się zastanawiać, dlaczego programiści mieliby tworzyć zawartość dla produktu, który nie cieszy się dużą popularnością i musieliby oddawać dużą część swoich zysków Apple tylko po to, by pomóc gigantowi rozhulać ten projekt.
Wygląda więc na to, że Apple mogło nieco przestrzelić z Vision Pro i choć trudno zaprzeczyć, że jest to kawał solidnej technologii, to jednak zdaje się, że nieco się pospieszono z premierą. Użytkownicy narzekają bowiem, że headset jest zbyt ciężki i nie jest bezprzewodowy, a do tego rywale są znacznie tańsi.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Vision Pro to porażka? Dane sprzedaży mówią same za siebie