Volkswagen Polo wynosi się z Europy. Producent przestawia wajchę na tańsze elektryki

Volkswagen Polo wynosi się z Europy. Producent przestawia wajchę na tańsze elektryki

Po czterech dekadach od debiutu na europejskich drogach, Volkswagen Polo przestaje być produkowany na Starym Kontynencie. Ikoniczny model, który stał się symbolem przystępnych cenowo samochodów miejskich, opuszcza europejskie linie produkcyjne, ponieważ niemiecki gigant motoryzacyjny koncentruje się na rozwoju tańszych, elektrycznych pojazdów.

Volkswagen Polo był produkowany w hiszpańskiej Pampelunie od 1984 roku. W tym czasie fabryka ta wyprodukowała ponad 8,4 miliona egzemplarzy tego modelu, który przez lata był jednym z najlepiej sprzedających się samochodów w Europie. W samym 2024 roku, do sierpnia, sprzedano ponad 90 tysięcy Polo, co czyniło go ósmym najlepiej sprzedającym się małym samochodem w Europie według danych DataForce. Mimo tych sukcesów Volkswagen podjął decyzję o zakończeniu produkcji Polo w Europie. Firma przenosi swoją uwagę na nową generację pojazdów elektrycznych, które mają zdominować rynek w nadchodzących latach. Polo zostanie zastąpione przez mniejsze i bardziej przystępne cenowo elektryki, które będą produkowane w tej samej fabryce w Pampelunie.

Zakończenie produkcji Polo w Europie to moment, który symbolizuje szersze zmiany w branży motoryzacyjnej. Volkswagen coraz bardziej koncentruje się na elektryfikacji swojej oferty.

Elektryczna przyszłość w fabryce w Pampelunie

Zakończenie produkcji Polo to element szerszej strategii Volkswagena, który stawia na elektryfikację swojej oferty. Fabryka w Pampelunie, która przez dekady była centrum produkcji Polo, w 2026 roku rozpocznie produkcję dwóch nowych, małych SUV-ów elektrycznych. Nowe modele będą oparte na zmodyfikowanej platformie MEB, która stanowi podstawę dla obecnej serii modeli elektrycznych ID, takich jak ID.4.

Volkswagen już w zeszłym roku zaprezentował koncepcję jednego z nowych modeli – ID.2all, który ma być jednym z najbardziej przystępnych cenowo pojazdów elektrycznych na rynku. Cena wyjściowa tego modelu ma wynosić mniej niż 25 tysięcy euro, co ma uczynić go dostępniejszym dla szerszego grona klientów.

Nowa era designu i technologii

Model ID.2all zapowiada nie tylko rewolucję w zakresie cen, ale również w designie. Volkswagen połączył w nim elementy legendarnego wzornictwa znanych modeli, takich jak Golf i Garbus, z nowoczesnymi technologiami, aby wyznaczyć kierunek na przyszłość w erze elektrycznej. Elektryczny SUV ma oferować zasięg do 450 kilometrów według WLTP. Andreas Mindt, główny projektant Volkswagena, twierdzi, że produkcyjna wersja ID.2 będzie wyglądać jeszcze lepiej niż koncepcja zaprezentowana w zeszłym roku. Model ten ma także wprowadzać nowy język designu marki, który będzie widoczny w przyszłych elektrycznych pojazdach Volkswagena. Jednym z innowacyjnych elementów wnętrza nowego SUV-a ma być specjalne pokrętło, które pozwoli użytkownikom na wybór trybów jazdy inspirowanych klasycznymi modelami, takimi jak Beetle i Golf, nadając samochodowi nieco nostalgiczny charakter w nowoczesnym wydaniu.

Polo wciąż na rynku, ale z nową lokalizacją produkcji

Choć produkcja Polo w Europie dobiega końca, Volkswagen nie wycofuje tego modelu całkowicie z rynku. Produkcja została przeniesiona do zakładu w Kariega w Republice Południowej Afryki, skąd Polo będzie nadal eksportowane na rynek europejski. Co więcej, fabryka w Pampelunie nadal będzie produkować inne modele Volkswagena, takie jak T-Cross i Taigo.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Volkswagen Polo wynosi się z Europy. Producent przestawia wajchę na tańsze elektryki

 0