Volkswagen wkroczył w nową fazę swojej globalnej strategii. Po raz pierwszy firma może w pełni projektować i rozwijać nowe modele poza Niemcami. Uruchomienie ośrodka w Hefei otwiera drogę do szybszej produkcji i głębokiej integracji z chińską branżą technologiczną. Koncern widzi w tym szansę na znaczną redukcję kosztów oraz skrócenie cyklu powstawania nowych pojazdów elektrycznych.
Nowo otwarty warsztat testowy w Hefei wyznacza przełomowy moment w historii firmy. Koncern po raz pierwszy przyznaje, że może tworzyć kompletne projekty aut poza swoją macierzystą bazą. Ośrodek powstał jako element strategii „W Chinach dla Chin”, jednak Volkswagen zamierza wykorzystywać go również do modeli kierowanych na inne rynki.
Obiekt oferuje pełną infrastrukturę do projektowania pojazdów wyposażonych w zaawansowane systemy łączności, autonomiczne funkcje jazdy oraz rozwiniętą warstwę cyfrową. Oliver Blume podkreślił, że nowe zaplecze ma przyspieszyć pracę wszystkich zespołów zajmujących się rozwojem.
Nowa platforma CEA fundamentem przyszłej oferty
Volkswagen zaprezentował także platformę China Electric Architecture. Jest to pierwsza architektura koncernu zbudowana od podstaw w oparciu o założenia programowe. Pierwsze modele wykorzystujące CEA mają pojawić się na rynku w ciągu półtora roku.
Nowe warsztaty zapewniają naszym zespołom inżynierskim zupełnie nowy poziom integracji” — powiedział Thomas Ulbrich, dyrektor ds. technicznych Volkswagen Group China, dodając: „Teraz możemy równolegle uruchamiać procesy walidacji oprogramowania, sprzętu i całego pojazdu, skracać cykle decyzyjne i znacznie szybciej wprowadzać innowacje w życie
Platforma powstaje przy współpracy z lokalnymi firmami technologicznymi oraz dostawcami komponentów elektronicznych. Koncern zamierza zacieśniać relacje z partnerami, aby reagować na szybkie zmiany popularnych funkcji wśród chińskich użytkowników, takich jak rozbudowane kokpity cyfrowe, ADAS i aplikacje działające w modelu online-first.
100 laboratoriów i kompleksowe testy akumulatorów
Nowe centrum badawczo-rozwojowe Volkswagena zajmuje obszar stu tysięcy metrów kwadratowych. Wewnątrz działa ponad sto laboratoriów wyposażonych do badań oprogramowania, testów komponentów, weryfikacji platformy oraz analizy układów elektrycznych.
Jednym z kluczowych elementów kompleksu jest Centrum Testów Integracji Akumulatorów i Układów Napędowych. Inżynierowie mogą tam badać pięćset systemów akumulatorowych rocznie. Procedury obejmują sprawdzanie trwałości, odporności na warunki środowiskowe, stabilności termicznej oraz jakości modułów mocy.
Auta z Chin trafią na rynki zagraniczne
Volkswagen planuje wykorzystać ośrodek w Hefei do projektowania pojazdów kierowanych na rynki Bliskiego Wschodu i Azji Południowo-Wschodniej. Koncern chce zwiększyć elastyczność swojej oferty i przyspieszyć wejście na rynki, które odnotowują rosnące zapotrzebowanie na samochody elektryczne.
Jednocześnie firma utrzymuje partnerstwa z chińskimi markami XPeng oraz amerykańskim Rivianem. Współprace te mają wspierać rozwój nowych generacji pojazdów i rozszerzać możliwości w zakresie oprogramowania oraz modułów elektrycznych.
Walka o utrzymanie pozycji w globalnym wyścigu EV
Volkswagen w ostatnich latach odczuwał presję rosnącej konkurencji ze strony chińskich gigantów, takich jak BYD. Spadek sprzedaży w Chinach oraz w Ameryce Północnej wymusił nowe podejście. Ośrodek w Hefei ma stać się głównym narzędziem do odzyskania przewagi, a także punktem startowym dla modeli elektrycznych projektowanych pod kątem efektywności energetycznej, funkcji cyfrowych i niższych kosztów produkcji.
Koncern liczy, że kompleksowe przeniesienie części rozwoju do Chin pozwoli mu szybciej reagować na trendy i częściej aktualizować ofertę pojazdów.
Spodobało Ci się? Podziel się ze znajomymi!
Pokaż / Dodaj komentarze do:
Volkswagen ucieka z Niemiec. Dramat dla sąsiadów, nowe samochody powstaną w Chinach