Volkswagen wycofuje się dotykowych przycisków. Kierowcy mają dość aut przeładowanych technologią

Volkswagen wycofuje się dotykowych przycisków. Kierowcy mają dość aut przeładowanych technologią

Choć wydawać by się mogło, że zastępowanie fizycznych przycisków dotykowymi stanowić będzie naturalny element rozwoju technologicznego, to już pasek dotykowy w MacBooku Pro udowodnił, że nie zawsze jest to najlepszą rozwiązanie. Przekonał się właśnie o tym także Volkswagen.

Kolejny producent samochodów wsłuchał się w krytykę dotyczącą jego aut, po tym jak umieścił w ich wnętrzu zbyt wiele technologii i zdecydował się powrócić do fizycznych przycisków, które zastąpią dotykowe elementy sterujące/ekrany. Zmiana widoczna jest już w nowym samochodzie koncepcyjnym Volkswagena i będzie dotyczyć wszystkich przyszłych modeli niemieckiego giganta motoryzacyjnego.

W miarę ciągłego rozwoju technologii wewnątrz pojazdów, trendem podzielanym przez wielu producentów jest zmniejszenie liczby fizycznych przycisków we wnętrzu i zastąpienie ich elementami sterującymi/ekranami dotykowymi. Jest to szczególnie powszechna praktyka w pojazdach elektrycznych, ale wielu kierowcom się to nie podoba.

Zmiana widoczna jest już w nowym samochodzie koncepcyjnym Volkswagena i będzie dotyczyć wszystkich przyszłych modeli niemieckiego giganta motoryzacyjnego.

Autocar pisze, że koncepcyjny samochód elektryczny ID2all zaprezentowany w Volkswagen City Studio w Kopenhadze ma kilka fizycznych przycisków pod ekranem dotykowym. Projektant wnętrz Volkswagena, Darius Watola, powiedział, że będzie to „nowe podejście do wszystkich modeli” oparte na „niedawnych opiniach klientów”, zwłaszcza tych w Europie, którzy chcieli więcej fizycznych przycisków.

Volkswagen

Decyzja o zastosowaniu fizycznej kontroli nie jest zbyt zaskakująca, biorąc pod uwagę, że dyrektor generalny Volkswagena Thomas Schäfer powiedział w czerwcu, że dodanie w samochodach jego marki czujników dotykowych, wprowadzone przez poprzednika Herberta Diessa, wywołało wiele frustracji wśród lojalnych klientów Volkswagena.

ID2all posiada rząd fizycznych, podświetlanych przycisków sterujących klimatyzacją, znajdujących się pod centralnym ekranem dotykowym, a także kontroler obrotowy pośrodku samochodu (powyżej).

Volkswagen nie jest jedyną firmą sprzeciwiającą się usunięciu wszystkich fizycznych przycisków z samochodów. W marcu Sang Yup Lee, szef Hyundai Design, potwierdził podczas premiery nowej generacji Hyundaia Kona, że ​​koreańska firma zachowa przyciski i pokrętła w swoich pojazdach.

„W ciągu ostatnich kilku lat dość często korzystaliśmy z fizycznych przycisków. Dla mnie przyciski związane z bezpieczeństwem muszą być fizyczne” – powiedział Lee. Projektant zauważył również, o ile łatwiej było znaleźć podczas jazdy duży fizyczny przycisk, pokrętło lub przełącznik, zamiast poruszać się po menu na ekranie dotykowym, które często wymaga od kierowcy odrywania wzroku od drogi.

W czerwcu przeprowadzone przez J.D. Power badanie wstępnej jakości w USA z 2023 r. wykazało, że liczba problemów na 100 pojazdów rośnie, a zadowolenie kierowców spada, co przypisuje się rosnącej ilości technologii upakowanych w pojazdach.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Volkswagen wycofuje się dotykowych przycisków. Kierowcy mają dość aut przeładowanych technologią

 0