Światowe wydatki na subskrypcje w 2021 roku osiągnęły kolejny rekord. Największe dochody generują YouTube i Tinder. Jeżeli chodzi o platformy z oprogramowaniem świetnie radzi sobie App Store.
Według danych firmy analitycznej Sensor Tower konsumenci w 2021 roku dokonali zakupów subskrypcji w aplikacjach na kwotę 18,3 mld dolarów amerykańskich (analitycy opracowali oddzielny wykres dla użytkowników ze Stanów Zjednoczonych). Prym wiedzie pod tym względem App Store, który wygenerował 13,5 mld USD, z kolei drugie Google Play Store odpowiada za 4,8 mld dolarów. Różnica jest więc niemała, ale Android i dedykowana mu platforma cieszy się dużą popularnością w Europie, natomiast App Store świetne radzi sobie w USA. Ogółem wydatki na subskrypcje w aplikacjach mobilnych wzrosły o 41% rok do roku. To o 7 punktów procentowych więcej niż w 2020 r., kiedy odnotowano wydatki większe o 34 proc. rok do roku (9,7 mld USD w 2019 roku).
Wzrost wydatków w aplikacjach mobilnych wyniósł w 2021 roku 41%.
Wzrost przychodów z aplikacji zawierających abonament w Stanach Zjednoczonych odzwierciedlał globalny trend, ponieważ w 2021 r. konsumenci wydali 8,5 miliarda dolarów w 100 najpopularniejszych programach niezwiązanych z grami, co stanowi progres o 44% względem 2020 roku. Amerykańscy konsumenci w ubiegłym roku przeznaczyli łącznie 40,7 miliarda dolarów na transakcje w aplikacjach, z czego około 21 procent z nich dokonano w aplikacjach oferujących abonament. W przypadku platform generujących największe dochody, liderami są kolejno YouTube oraz Tinder.
Ten ostatni jest popularną aplikacją randkową, zawierającą opcje płatności za rozmaite rzeczy. YouTube wygenerował 1,2 miliarda dolarów na całym świecie i 566,5 miliona dolarów w Stanach Zjednoczonych, podczas gdy Google One zarobił 1,1 miliarda dolarów na całym świecie i 698 milionów dolarów w USA w 2021 roku. Wydajecie pieniądze w aplikacjach mobilnych i kupujecie subskrypcje? Jakich platform z aplikacjami używacie: App Store czy Google Play Store?
Zobacz także:
- Amazon usuwa Black Lives Matter ze swojej platformy charytatywnej
- YouTube chce zablokować przycisk "udostępnij" i linkowanie. To kolejny element walki z dezinformacją
- Radeon 680M - nowe iGPU w Ryzenach 6000 pokonuje samodzielne karty graficzne
Pokaż / Dodaj komentarze do: W 2021 roku wzrosły wydatki w aplikacjach. Jaka platforma pozostaje liderem?