W 2021 roku wzrosły wydatki w aplikacjach. Jaka platforma pozostaje liderem?

W 2021 roku wzrosły wydatki w aplikacjach. Jaka platforma pozostaje liderem?

Światowe wydatki na subskrypcje w 2021 roku osiągnęły kolejny rekord. Największe dochody generują YouTube i Tinder. Jeżeli chodzi o platformy z oprogramowaniem świetnie radzi sobie App Store.

Według danych firmy analitycznej Sensor Tower konsumenci w 2021 roku dokonali zakupów subskrypcji w aplikacjach na kwotę 18,3 mld dolarów amerykańskich (analitycy opracowali oddzielny wykres dla użytkowników ze Stanów Zjednoczonych). Prym wiedzie pod tym względem App Store, który wygenerował 13,5 mld USD, z kolei drugie Google Play Store odpowiada za 4,8 mld dolarów. Różnica jest więc niemała, ale Android i dedykowana mu platforma cieszy się dużą popularnością w Europie, natomiast App Store świetne radzi sobie w USA. Ogółem wydatki na subskrypcje w aplikacjach mobilnych wzrosły o 41% rok do roku. To o 7 punktów procentowych więcej niż w 2020 r., kiedy odnotowano wydatki większe o 34 proc. rok do roku (9,7 mld USD w 2019 roku).

Wzrost wydatków w aplikacjach mobilnych wyniósł w 2021 roku 41%.

40% wzrost wydatku na subskrypcje w aplikacjach. Jaka platforma przoduje?

Wzrost przychodów z aplikacji zawierających abonament w Stanach Zjednoczonych odzwierciedlał globalny trend, ponieważ w 2021 r. konsumenci wydali 8,5 miliarda dolarów w 100 najpopularniejszych programach niezwiązanych z grami, co stanowi progres o 44% względem 2020 roku. Amerykańscy konsumenci w ubiegłym roku przeznaczyli łącznie 40,7 miliarda dolarów na transakcje w aplikacjach, z czego około 21 procent z nich dokonano w aplikacjach oferujących abonament. W przypadku platform generujących największe dochody, liderami są kolejno YouTube oraz Tinder.

40% wzrost wydatku na subskrypcje w aplikacjach. Jaka platforma przoduje?

Ten ostatni jest popularną aplikacją randkową, zawierającą opcje płatności za rozmaite rzeczy. YouTube wygenerował 1,2 miliarda dolarów na całym świecie i 566,5 miliona dolarów w Stanach Zjednoczonych, podczas gdy Google One zarobił 1,1 miliarda dolarów na całym świecie i 698 milionów dolarów w USA w 2021 roku. Wydajecie pieniądze w aplikacjach mobilnych i kupujecie subskrypcje? Jakich platform z aplikacjami używacie: App Store czy Google Play Store?

Zobacz także:

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: W 2021 roku wzrosły wydatki w aplikacjach. Jaka platforma pozostaje liderem?

 0