W Argentynie wszystkie bankomaty będą biometryczne

W Argentynie wszystkie bankomaty będą biometryczne

Obecnie już 90 procent bankomatów w Argentynie, obsługiwanych przez firmę Red Link, największą sieć bankomatów w kraju, wyposażonych jest w technologię biometryczną.

Plan zakłada, że do końca roku cała sieć bankomatów Red Link będzie posiadała tę zaawansowaną funkcję, co oznacza dalsze wdrożenie technologii biometrycznych w pozostałych 10 procentach urządzeń. W komunikacie prasowym opublikowanym przez partnera Red Link, firmę Diebold Nixdorf, podkreślono, że ta ostatnia firma jest "światowym liderem" w rewolucjonizowaniu sposobu, w jaki ludzie dokonują zakupów i bankują dzięki "automatyzacji i cyfryzacji" tych procesów. Diebold Nixdorf, amerykańska firma, informuje, że 90 procent sieci bankomatów Red Link w Argentynie zostało przekształcone w bankomaty serii DN.

W Argentynie już teraz aż 90% bankomatów wykorzystuje dane biometryczne. Kraj chce do końca roku przekształcić pozostałe 10% bankomatów. Ma to poprawić "jakość obsługi klienta", przy okazji zbierając odciski palców i skany twarzy...

Proces "powolnego marszu" w kierunku pełnej migracji rozpoczął się w 2017 roku we współpracy z wybranym partnerem Red Link, a wprowadzenie bankomatów serii DN zaczęło się dwa lata później. Obecnie system ten obejmuje ponad 40 banków działających w tym czasami niestabilnym finansowo kraju Ameryki Południowej.  Dzięki zastosowaniu serii DN, Red Link i banki, z którymi współpracuje, odnotowują możliwość "poprawy jakości obsługi klienta". To interesujący sposób opisu wprowadzenia danych biometrycznych, takich jak odciski palców i rozpoznawanie twarzy, do codziennego życia ludzi, co jest tematem niesamowicie kontrowersyjnym.

Jednak właśnie te zaawansowane technologie biometryczne zostały wdrożone, aby "ulepszyć doświadczenie" większości użytkowników bankomatów w Argentynie. Osoby odpowiedzialne za tę "poprawę" obiecują większe bezpieczeństwo i efektywność dzięki "zdalnie zoptymalizowanym i zautomatyzowanym procesom".

Diebold Nixdorf chwali się osiągnięciami, takimi jak obniżenie kosztów zarządzania gotówką oraz wprowadzenie innowacyjnego rozwiązania, które określa jako spersonalizowany marketing, w celu "lepszego zaangażowania konsumentów". Niektórzy sceptycy mogą twierdzić, że jest to również sposób, aby upewnić się, że nawet jeśli ludzie nadal korzystają z gotówki, można śledzić i monitorować ich aktywność finansową. Mimo to starszy właściciel produktu Red Link, Maximiliano Perez Wallace, wydaje się nie zgadzać z taką interpretacją, przynajmniej według jego publicznych wypowiedzi na temat najnowszego rozwiązania.

„Współpraca Red Link z Diebold Nixdorf pozwoliła nam stać się wiodącym partnerem technologicznym banków w Argentynie” — powiedział Wallace, dodając: „Po prawie sześciu latach współpracy, zaufanie i synergia między zespołami technicznymi, operacyjnymi, handlowymi i kierowniczymi umożliwiły nam wykorzystanie tej relacji, aby zapewnić klientom w Argentynie dostęp do najbardziej zaawansowanych i bezpiecznych rozwiązań bankowych w kraju”.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: W Argentynie wszystkie bankomaty będą biometryczne

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł