W Europie uruchomiono jeden z największych zakładów recyklingu akumulatorów pojazdów elektrycznych

W Europie uruchomiono jeden z największych zakładów recyklingu akumulatorów pojazdów elektrycznych

Firma z siedzibą w Toronto uruchomiła wczoraj jedno z największych centrów recyklingu akumulatorów litowo-jonowych w Europie, zdolne do przetwarzania cały pakietów akumulatorów z pojazdów elektrycznych.

Nowe europejskie centrum recyklingu akumulatorów Li-Cycle, nazwane przez firmę "Spoke", znajduje się w Magdeburgu w Niemczech, na północny zachód od Lipska. Pierwsza główna linia produkcyjna w zakładzie Magdeburg Spoke, zajmującym powierzchnię 20 000 metrów kwadratowych, jest już całkowicie uruchomiona i ma zdolność przetwarzania pełnych zestawów akumulatorów pojazdów elektrycznych. Planowane jest uruchomienie drugiej głównej linii jeszcze w tym samym roku. Obie główne linie produkcyjne mają łącznie zdolność przetwarzania do 10 000 ton materiału z akumulatorów litowo-jonowych rocznie.

Kanadyjski gigant zajmujący się recyklingiem akumulatorów pojazdów elektrycznych właśnie wystartował w Europie.

Firma Li-Cycle ogłosiła, że ma w planach dodanie kolejnych 10 000 ton mocy produkcyjnej, co w konsekwencji uczyni filię w Magdeburgu jednym z największych tego typu obiektów w Europie. Obecnie firma posiada już cztery filie w Kanadzie i USA. Oddział w Magdeburgu w Niemczech jest kolejnym znaczącym krokiem, pozwalającym na zwiększenie całkowitej zdolności przetwarzania firmy do 81 000 ton materiału z akumulatorów litowo-jonowych rocznie.

Filie produkują "czarną masę", która zawiera cenne materiały akumulatorowe, takie jak lit, nikiel i kobalt. Firma planuje przetwarzać tę czarną masę w swoich przyszłych zakładach "hubach", które zamienią te materiały na produkty końcowe klasy akumulatorowej do ponownego wykorzystania.

Pierwszy hub jest obecnie w trakcie budowy w Rochester, a ma zostać uruchomiony jeszcze w tym roku. To pierwszy z wielu planowanych tego typu zakładów, które firma ma w planach. Li-Cycle zapowiedziało, że opracuje również drugi komercyjny hub w Europie we współpracy ze szwajcarskim gigantem górniczym Glencore. Projekt będzie realizowany na Sardynii, we Włoszech, na terenie istniejącego kompleksu metalurgicznego Glencore w Portovesme. Zakład ten będzie znany jako Portovesme Hub i może to być jedno z największych źródeł litu, niklu i kobaltu z recyklingu baterii w Europie.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: W Europie uruchomiono jeden z największych zakładów recyklingu akumulatorów pojazdów elektrycznych

 0