W Święta Bożego Narodzenia Google Play i App Store zarobiły krocie

W Święta Bożego Narodzenia Google Play i App Store zarobiły krocie

Światowe wydatki na aplikacje i gry mobilne przekroczyły w 2020 roku 100 miliardów dolarów do czego przyczyniła się pandemia COVID-19, która napędzała branżę technologiczną oraz gamingową. Okazuje się, że swoją cegiełkę w ten sukces dołożyły także Święta Bożego Narodzenia i tak według statystyk firmy analitycznej Sensor Tower globalne wydatki w tym okresie na platformach App Store oraz Google Play wyniosły 407,6 mln dolarów co oznacza wzrost o 34,5 procent rok do roku w porównaniu z 303 mln wygenerowanymi w analogicznym czasie 2019 roku i prawie dwukrotnie większym niż dwa lata wcześniej. Zdaniem Sensor Tower, większość świątecznych wydatków przeznaczono na gry mobilne, które odpowiadały za 295,6 miliona dolarów z tej puli. Dane sugerują, że wydatki konsumenckie w okresie świątecznym w Stanach Zjednoczonych wyniosły prawie 130 milionów dolarów w obu głównych sklepach z aplikacjami, co stanowi 38,7-procentowy wzrost rok do roku.

W Święta Bożego Narodzenia użytkownicy platform z aplikacjami mobilnymi wydali 407,6 mln dolarów.

W Święta Bożego Narodzenia Google Play i App Store zarobiły krocie

Najpopularniejszą grą mobilną w USA był Roblox, który w Boże Narodzenie zarobił 6,6 miliona dolarów. Najlepszą aplikacją niezwiązaną z grami w Stanach Zjednoczonych pod względem wydatków konsumenckich był Disney +, który wygenerował 2,6 miliona dolarów. Raport nie wskazuje wprawdzie, który dokładnie sklep z aplikacjami zarobił najwięcej, aczkolwiek jak podaje serwis TechSpot tutaj zwycięzcą okazał się App Store, którego użytkownicy w Boże Narodzenie wydali najwięcej. Warto wspomnieć, że zgodnie ze statystykami Sensor Tower w trzecim kwartale 2020 roku App Store i Google Play wygenerowały 33,5 mld dolarów zaś liderem pod względem ogólnych przychodów liderem jest App Store wyprzedzający konkurencyjnego Google Play Store, który za to pozostaje królem, jeśli chodzi o liczbę pobranych programów dostępnych na platformie.

Światowe wydatki konsumentów na aplikacje mobilne stale rosną, a najnowszy raport SensorTower ujawnia, że ​​ludzie dokonali 36,5 miliarda instalacji, zaś zarobek Apple oraz Google w trzecim kwartale bieżącego roku wyniósł 29,3 miliardów dolarów (19 mld dolarów dla Apple i 10 mld dolarów dla Google). W porównaniu do analogicznego okresu 2019 roku jest to o 23 procent więcej instalacji aplikacji oraz 32 procent więcej przychodów z usług cyfrowych. W przypadku udziałów systemów mobilnych Android posiada 74,5 procent udziałów w światowym rynku, podczas gdy 25 procent przypada iOS.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: W Święta Bożego Narodzenia Google Play i App Store zarobiły krocie

 0