NHTSA (Amerykański urząd ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego) ogłosił, że bada Teslę Model Y pod kątem potencjalnego problemu z odpadaniem kierownicy.
W nowym raporcie amerykański urząd ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego napisał, że jest świadomy dwóch doniesień o całkowitym odpadnięciu kierownic w pojazdach Model Y z 2023 roku: "Biuro Badania Usterek (ODI) jest świadome dwóch zgłoszeń o całkowitym odłączeniu kierownicy od kolumny kierownicy podczas jazdy pojazdami Tesla Model Y z roku modelowego 2023. Oba pojazdy zostały dostarczone właścicielom bez śruby mocującej (P/N1036655-00-A), która mocuje kierownicę do kolumny kierownicy". NHTSA komunikowało się z Teslą i dowiedziało się, że oba pojazdy, których dotyczy problem, przeszły „naprawę końcową”, która wymagała zdjęcia kierownicy.
W dwóch przypadkach do klientów trafiły auta Tesla Model Y bez nakrętki mocującej kierownicę, co doprowadziło do jej odpadnięcia podczas jazdy.
NHTSA napisało w raporcie: "Oba pojazdy przeszły naprawę końcową linii wymagającą demontażu i ponownego montażu kierownicy. Połączenie wciskowe utrzymywało połączenie między kołem kierownicy a wypustami kolumny podczas pracy aż do rozdzielenia. Nagłe oddzielenie nastąpiło, gdy siła wywierana na kierownicę pokonywała opór pasowania ciernego podczas ruchu pojazdów. Oba znane zdarzenia miały miejsce przy niskim przebiegu pojazdu".
Agencja nadal współpracuje z Teslą w celu określenia zakresu problemu produkcyjnego, aby sprawdzić, czy dotyczy on większej liczby pojazdów, a zatem może wymagać wycofania ze względów bezpieczeństwa. W ciągu ostatniego roku Tesla została dotknięta wieloma wycofaniami z NHTSA, ale większość z nich została naprawiona za pomocą bezprzewodowych aktualizacji oprogramowania. W tym przypadku jest to jednak problem produkcyjny, który wymagałby fizycznego wycofania aut.
Pokaż / Dodaj komentarze do: W Teslach Model Y odpada kierownica. Amerykański urząd prowadzi dochodzenie