Wall Street Journal zhakowane przez fanów PewDiePie

Wall Street Journal zhakowane przez fanów PewDiePie

Fani PewDiePie postanowili po raz kolejny w kontrowersyjny sposób pokazać oddanie swojemu idolowi. Tym razem zhakowali oni Wall Street Journal, zamieszczając w sieci fałszywe publiczne przeprosiny gazety dla słynnego youtubera. Sponsorowany post na stronie WSJ został zedytowany w taki sposób, że widniała w nim informacja o przeprosinach w związku z przekłamaniem informacji o PewDiePie przez ich dziennikarza, który zostać miał już w związku z tym zwolniony z pracy. W notce twierdzono też, że gazeta będzie sponsorować Felixa Kjellberga, by ten mógł dotrzeć do jak największej liczby subskrybentów i pokonać kanał T-Series, który rywalizuje z nim w tym zakresie. Na końcu notki przeczytać można było zaś, że WJS potrzebuje danych naszych kart kredytowych, by wygrać chicken dinner w Fortnite (nawiązanie do PUBG, gdzie zwycięzca widzi napis "Winner Winner Chicken Dinner"), co ewidentnie wskazuje na fakt, że cała akcja miała mieć mało poważny charakter.

Fani PewDiePie zhakowali Wall Street Journal, zamieszczając w sieci fałszywe publiczne przeprosiny gazety dla słynnego youtubera.

Wall Street Journal zhakowane przez fanów PewDiePie

Rzecznik Wall Street Journal przyznał, że są świadomi problemu i prowadzą właśnie śledztwo w tej sprawie. „Właścicielem strony jest WSJ. Custom Solutions, nasza jednostka reklamowa, która nie jest powiązana z działem newsów The Wall Street Journal” - stwierdził przedstawiciel firmy. Oczywiście gazeta szybka zdjęła z sieci fałszywe przeprosiny, ale powyżej możecie zobaczyć, jak te wyglądały na jej stronie. Fani PewDiePie obrali sobie za cel ataków Wall Street Journal, bo dziennikarze tego podmiotu rozpoczęli w lutym 2017 roku dochodzenie dotyczące kanału popularnego Szweda. Ujawnili oni, że PewDiePie używa antysemickiego języka, co doprowadziło do tego, że Felix stracił serię w ramach YouTube Red (Scare PewDiePie nie doczekało się drugiego sezonu) i stracił umowę z Maker Studios od Disneya. Nie jest to pierwszy raz, kiedy fani PewDiePie korzystają ze swoich hakerskich umiejętności do promowania youtubera i w ubiegłym miesiącu niejaki TheHackerGiraffe przejął kontrolę nad 50 tysiącami drukarek, które wydrukowały wiadomość zachęcającą do subskrybowania kanału Felixa.

Tego typu akcje motywowane są głównie batalią, jako PewDiePie toczy z T-Series, bollywoodzkim studiem, które posiada niezwykle popularny kanał na YouTube. Ten zagraża pozycji Kjellbergowa, jako kanału z największą liczbą subskrypcji, ale fani i twórcy starają się robić wszystko, co tylko mogą, by to Szwed pozostał na pierwszej pozycji. Od czasu rozpoczęcia tej walki, PewDiePie dorobił się 5 mln dodatkowych subskrybentów. Pomagają w tym także koledzy po fachu, w tym Mr. Beast i członek Team 10, Justin Roberts, którzy promują Szweda za pomocą billboardów i innych akcji. Warto jednak przypomnieć, że „przeprosiny” Wall Street Journal nastąpiły zaledwie kilka dni po tym, jak PewDiePie po raz kolejny musiał tłumaczyć się z kontrowersyjnego zachowania. Kjellberg promował bowiem kanał, który regularnie zamieszcza antysemickie, homofobiczne, rasistowskie i seksistowskie komentarze. Youtuber szybko zedytował własne wideo, usuwając rekomendację i tłumacząc się później, że nie zdawał sobie sprawy, że E;R używa takiego języka.      

Pokaż / Dodaj komentarze do: Wall Street Journal zhakowane przez fanów PewDiePie

 0