Warner Bros. płaciło YouTuberom za pozytywne opinie o ich grach

Warner Bros. płaciło YouTuberom za pozytywne opinie o ich grach

Felix Kjellberg, znany na YouTube jako PewDiePie, został uwikłany w nielegalny proceder ze strony Warner Brothers, wraz z innymi topowymi twórcami filmików na popularnym serwisie.


Youtube'owy kanał PewDiePie jest subskrybowany przez 3.7 miliona użytkowników

Amerykańska korporacja nie podała do informacji publicznej faktu, że zapłaciła czołowym YouTuberom pieniądze za umieszczaniem pozytywnych wrażeń na temat gry Śródziemie: Cień Mordoru. Federalna Komisja Handlu ustaliła, że Warner Bros. zakłamało opinię publiczną  przekazując znaczne sumy pieniędzy popularnym osobowościom medialnym w internecie.

Sam fakt opłacania zawartości nie jest niczym niedozwolonym ani etycznie złym - pod warunkiem, że informuje się o tym opinię publiczną.

Znani twórcy nie mogli w żaden sposób omawiać rzeczonej gry w negatywnym świetle, a ich filmiki nie mogły pokazywać żadnych bugów ani glitchy, a także musiały zawierać słowo zachęty aby kliknąć na link w opisie materiału, który prowadził do oficjalnej strony gry, aby się tam zarejestrować i nauczyć, jak w nią grać. Ponadto, FKH zarzuciła Warner Bros, że nie poinformowało popularnych twórców filmików o konieczności wstawienia stosownej notki o sponsorowaniu materiału przez WB. Taka informacja była widoczna jedynie w przypadku kliknięcia na przycisk "pokaż więcej" w opisie zawartości, ale nie w samych klipach. Dlatego też przy udostępnianiu na Facebooku czy Twitterze, klauzula nie była dostępna do wglądu.

Federalna Komisja Handlu uważa, że konsumenci mają prawo do bycia poinformowanym o tym, czy oglądany materiał przedstawia prawdziwą opinię, czy ktoś dostał pieniądze za to, by pozytywnie wypowiadać się na dany temat.

Jakby tego było mało, FKH oskarżyła WB o wymóg wcześniejszego przesłania promocyjnych filmików do korporacji celem wstępnego zatwierdzenia przed ich opublikowaniem. Co się z tym wiąże, amerykańska korporacja zatwierdziła przynajmniej jeden materiał wideo, który nie zawierał stosownej klauzuli dotyczącej sponsorowania. Od teraz Warner Bros. oraz ich partnerzy muszą ściśle zastosowywać się do wymienionych przez Federalną Komisję Handlu zasad.

Obserwuj nas w Google News

Tagi

GamingGry

Pokaż / Dodaj komentarze do: Warner Bros. płaciło YouTuberom za pozytywne opinie o ich grach

 0