Dzisiaj firma Starbreeze Studios zorganizowała specjalne wydarzenie poświęcone nadchodzącemu System Shock 3. W jego trakcie wystąpił Warren Spector - ojciec serii oraz główny projektant jej najnowszej odsłony.
Wydany w 1994 System Shock był grą autorstwa Origin Systems Inc. - hybrydą FPS i RPG, która wyprzedziła swoją epokę, a zarazem stanowiła źródło nieskończonej inspiracji od gier typu Half-Life przez BioShock a na Dead Space i niedawnym Prey skończywszy. Najnowsza odsłona System Shock jest bezpośrednią kontynuacją części drugiej. Warren Spector w wywiadzie z Polygonem zauważa, że to dobrze, że w tych czasach nadal ukazują się gry w stylu System Shocka. Z drugiej strony nie martwi się o to, że jego najnowsza produkcja straci na unikatowości, gdyż nie ma zamiaru oglądać się za innymi. Patrząc na grę Prey zauważył pewne podobieństwa do System Shock 3, ale zarzekał, że jego ekipa wprowadziła pewne pomysły, jakie nie przyszły do głowy Arkane Studios, tak samo jak tamto studio wprowadziło kilka patentów, o których nie pomyślał Spector.
Grafika koncepcyjna z System Shock 3
W trakcie transmisji na żywo poświęconej grze, nie padło wiele konkretów, ale Spector wyjawił, że gra niedługo wkroczy w fazę pre-produkcji. Aby zaostrzyć apetyt fanów serii, w 2018 roku ukaże się remake oryginalnego System Shocka. Do tej pory zostało udostępnione jego demo na komputery osobiste. Pełna wersja zostanie udostępniona na PC, ale również i konsole - Xbox One oraz PS4. System Shock 3 z kolei nie jest opatrzony datą wydania, ale należy się go spodziewać prawdopodobnie gdzieś w 2019. Wydawcą gry jest studio Starbreeze, które zainwestowało w produkcję 12 miliona dolarów. Deweloperem jest z kolei firma Otherside Entertainment, założona przez Paula Neuratha, byłego pracownika Looking Glass Studios (twórców m.in. System Shock 2 i Thief), który na swoim koncie ma inny kamień milowy gier RPG - Ultima Underworld.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Warren Spector: System Shock 3 będzie się wyróżniać na tle innych gier