Wbrew obietnicom, Doom Eternal na Stadia nie będzie działać w prawdziwym 4K

Wbrew obietnicom, Doom Eternal na Stadia nie będzie działać w prawdziwym 4K

Dla wielu subskrybentów usługi Google Stadia Pro możliwości gry w Doom Eternal w prawdziwej rozdzielczości 4K, to wystarczający powód, aby płacić Google 10 USD miesięcznie. Jednak według najnowszych informacji przekazanych przez id Software, wcześniej złożone obietnice nie będą wcale zrealizowane. W 2019 roku na konferencji Game Developers Conference, Marty Stratton z firmy id Software powiedział, że Doom Eternal "będzie działać w prawdziwej rozdzielczości 4K, razem HDR i koniecznych 60 klatkach na sekundę" na Stadii. Jednak zgodnie ze szczegółami premiery gry, jedna z tych obietnic została złamana. Podczas gdy Doom Eternal na Stadii będzie działać w rozdzielczości 1080p @ 60fps na wyświetlaczach HD i będzie obsługiwał HDR, to na wyświetlaczach 4K będzie skalowanie do do 2160p z 1800p @ 60fps. 

Pomimo wcześniejszych obietnic dewelopera i zapewnień Google co do mocy usług Stadia, Doom Eternal nie będzie strumieniowany w rozdzielczości 4K, a jedynie skalowany w górę do 4K.

Chociaż wciąż jest to lepsze niż 1440p lub skalowanie w górę z 1080p, oznacza to, że tytuł ten na Stadii będzie oferować ten sam poziom wydajności co Xbox One X. Jak przecież wszyscy pamiętamy, Google głośno podkreślało, że wydajność Stadii jest lepsza niż to co łącznie oferują konsole Xbox One X i PlayStation 4 Pro. Inne gry Stadia również mają podobne problemy z rozdzielczością. Red Dead Redemption 2 nie renderuje natywnie wyższej niż rozdzielczośc niż 1440p i jest skalowane do 4K, podczas gdy Destiny 2 natywnie działa w 1080p i jest skalowane do góry, ale nie osiąga 4K. Dopiero w zeszłym tygodniu Stadia wreszcie zaczęła wprowadzać obsługę strumieniowania 4K - wcześniej była ona dostępna tylko dla użytkowników Chromecast Ultra.

Wielu użytkowników będzie zawiedzionych, bo możliwość ogrania tego tytułu w 4K, bez konieczności wydawania pieniędzy na ulepszanie sprzętu, wydawała się atrakcyjna. Tym bardziej, że ogłoszone niedawno wymagania rekomendowane do osiągnięcia 1440p, przy jednoczesnym zachowaniu 60 fps, do najniższych nie należą.

Wymagania minimalne:

  • OS: 64-bit Windows 7/64-Bit Windows 10
  • Procesor:  Intel Core i5 @ 3.3 GHz / AMD Ryzen 3 @ 3.1 GHz 
  • Pamięć: 8 GB RAM
  • Karta graficzna: NVIDIA GeForce GTX 970 (4GB), GTX 1060 (6GB), GTX 1650 (4GB) lub AMD Radeon R9 290 (4GB)/RX 470 (4GB)
  • dysk: 50 GB wolnego miejsca
  • parametry te pozowlą ną na 1080p@60fps LOW

Rekomendowane wymagania

  • OS: 64-bit Windows 10
  • Procesor: Intel Core i7-6700K  / AMD Ryzen 7 1800X
  • Memory: 16 GB RAM
  • Graphics: NVIDIA GeForce GTX 1080 (8GB), RTX 2060 (8GB) / AMD Radeon RX Vega56 (8GB)
  • dysk: 50 GB wolnego miejsca
  • parametry te pozwolą na 1440p / 60 FPS / High Quality

Doom Eternal pojawi się na PC, PlayStation 4 i Xbox One 20 marca, a wersja Nintendo Switch spodziewana jest jeszcze w tym roku.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Wbrew obietnicom, Doom Eternal na Stadia nie będzie działać w prawdziwym 4K

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł