WEF forsuje cyfrowe paszporty baterii. Będą obowiązkowe od 2026 roku

WEF forsuje cyfrowe paszporty baterii. Będą obowiązkowe od 2026 roku

Global Battery Alliance (GBA), koalicja ponad 130 organizacji międzynarodowych, liderów przemysłu, organizacji pozarządowych, rządów i środowisk akademickich, uruchomiła pierwszy dowód koncepcji paszportu baterii podczas dorocznego spotkania World Economic Forum (WEF) w Davos w Szwajcarii.

GBA została inkubowane przez WEF w 2017 r. i stało się organizacją non-profit w 2020 r. Jej członkowie mają nadzieję, że do 2030 r. ustanowią zrównoważony łańcuch wartości baterii, a Paszport Baterii jest wysiłkiem zmierzającym do osiągnięcia tego celu. „Jesteśmy zachwyceni, mogąc zaprezentować nasz dowód koncepcji Battery Passport, który jest wynikiem wielu miesięcy współpracy z naszymi członkami – od producentów samochodów, korporacji górniczych i firm technologicznych po organizacje pozarządowe, organy rządowe i inne organizacje międzynarodowe, – powiedziała dyrektor wykonawcza GBA, Inga Petersen. Członkami GBA są firmy takie jak Tesla, Audi, Volkswagen AG, LG Energy Solution i Eurasian Resources Group, organizacje międzynarodowe i non-profit, takie jak UNICEF, UNEP i IndustriALL Global Union, a także instytucje rządowe, takie jak Natural Resources Canada i niemieckie Ministerstwo Gospodarki i Działanie dotyczące klimatu.

Od 2026 roku w Europie będzie obowiązywał "paszport baterii", który będzie dołączany przez producentów do każdego pakietu. Pozwoli na śledzenie historii baterii, a także podobno zwiększy również „przejrzystość” w globalnym łańcuchu wartości baterii poprzez gromadzenie danych na temat pochodzenia materiałów, historii produkcji, składu chemicznego i wyników w zakresie zrównoważonego rozwoju.

Chociaż baterie są, zdaniem grupy, kluczowym aspektem przejścia na bardziej zrównoważoną energię, ich produkcja ma negatywne skutki środowiskowe i społeczne, takie jak emisje gazów cieplarnianych podczas pozyskiwania materiałów i łamanie praw człowieka, w tym praca dzieci, podczas produkcji. Paszport baterii działałby jak ocena ESG (środowiskowa, społeczna i ładu korporacyjnego) dla baterii. Paszport baterii będzie zawierał informacje o wszystkich obowiązujących wymaganiach dotyczących cyklu życia i zrównoważonego rozwoju w oparciu o szczegółową definicję tego, co stanowi zrównoważoną baterię. Umożliwia również śledzenie historii baterii. Paszport rzekomo zwiększy również „przejrzystość” w globalnym łańcuchu wartości baterii poprzez gromadzenie danych na temat pochodzenia materiałów, historii produkcji, składu chemicznego i wyników w zakresie zrównoważonego rozwoju. W UE paszport baterii stanie się obowiązkowym wymogiem do 2026 r., a inne regiony prawdopodobnie również przyjmą to rozwiązanie.

„W grudniu Rada Europejska i Parlament Europejski wstępnie uzgodniły przepisy, które sprawią, że będą one obowiązkowe od 2026 r. Więc to będzie coś, co wszyscy producenci wielkoskalowych baterii EV będą mieli związane ze swoimi produktami w najbliższej przyszłości" - powiedział David Gelles, reporter z zespołu klimatycznego New York Timesa. „A to może mieć zasięg globalny. Ustawa o redukcji inflacji w Stanach Zjednoczonych, która została właśnie uchwalona, ​​oczywiście ostatecznie przeznaczając 370,000,000,000 dolarów z funduszy federalnych w Stanach Zjednoczonych na walkę ze zmianami klimatycznymi, zawiera również wytyczne, które uczynią bardzo prawdopodobne, że Stany Zjednoczone będą musiały przyjąć coś w rodzaju globalnego paszportu baterii”.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: WEF forsuje cyfrowe paszporty baterii. Będą obowiązkowe od 2026 roku

 0