WeLion dostarczy ogniwa półprzewodnikowe do NIO ET7. Stały elektrolit to większe bezpieczeństwo

WeLion dostarczy ogniwa półprzewodnikowe do NIO ET7. Stały elektrolit to większe bezpieczeństwo

Ogniwa półprzewodnikowe powinny zapewnić znacznie większe bezpieczeństwo w porównaniu z dotychczasowymi rozwiązaniami, ale jak dotąd większość z nich wciąż znajduje się w fazie rozwoju lub przygotowuje się do produkcji pilotażowej. Tym większym zaskoczeniem jest, że chińska firma WeLion uruchomiła jednak produkcję jednego z tych typów.

W styczniu 2021 roku NIO zaprezentowało swoją luksusową elektryczną limuzynę ET7 i wtedy pojawiła się informacja, że ​​auto będzie dostępne również z baterią 150kWh, która powinna zapewnić samochodowi zasięg 1000km wg normy NEDC. Oczywiście pomiar ten znany jest ze swojej niedokładności, więc raczej nie możemy spodziewać się tak imponujących wyników, jednak w dobrych warunkach samochód mógłby prawdopodobnie przejechać gdzieś w okolicach 850-900 km. Najciekawsze w tym wszystkim jednak było to, że ta wersja samochodu miała być wyposażona w ogniwa półprzewodnikowe, czego większość producentów spodziewa się dopiero za kilka lat. Dziś nadal jest to coś wyjątkowego, a z akumulatorów ze stałym elektrolitem korzysta chyba tylko Mercedes-Benz w niektórych wersjach elektrycznego autobusu eCitaro.

NIO ma szansę znacznie wyprzedzić innych producentów, wprowadzając na rynek samochód z ogniwami ze stały elektrolitem.

Ogniwa półprzewodnikowe to takie, które posiadają stały elektrolit, co zwiększa bezpieczeństwo. Jest to w zasadzie jedyny wyznacznik przynależności do tej grupy, więc nie można przypisać ogniwom półprzewodnikowym ogólnych właściwości - popularnym uogólnieniem jest to, że nie lubią zimna i szybkiego ładowania, co jest prawdą dla niektórych, ale niekoniecznie dla wszystkich typów.

W przypadku NIO, samochody firmy będą miały ogniwa od WeLion. Firma zaliczyła kilkumiesięczne opóźnienie, więc ET7 z baterią 150kWh nie będzie dostępny w tym kwartale, jak pierwotnie planowano, ale gdzieś w pierwszej połowie przyszłego roku, jednak pierwsze ogniwa już zjeżdżają z linii w Chuzhou w prowincji Zhejiang. Tamtejsza fabryka powstała zaledwie rok temu, a już dostarcza pierwsze baterie. Mówi się, że gęstość ogniw ma być znacznie powyżej średniej, czyli 360 Wh/kg. Dopiero najbliższe miesiące pokażą, jaka będzie rzeczywistość.
 
Przypomnijmy też, że samochody NIO są już dostępne w Europie, w Norwegii, Niemczech, Holandii, Danii i Szwecji. Jednak wbrew pierwotnym planom, że samochody będą dostępne w sprzedaży tylko w Norwegii, a w innych krajach europejskich tylko w ramach abonamentu, nastąpił zwrot i będzie je można kupić również na zasadzie jednorazowego zakupu.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: WeLion dostarczy ogniwa półprzewodnikowe do NIO ET7. Stały elektrolit to większe bezpieczeństwo

 0