Western Digital potwierdził, że doszło do ataku hakerskiego na serwery firmy, w wyniku którego awarii uległy serwery chmurowe. "Incydent bezpieczeństwa" jakim określono to zdarzenie, miał miejsce w zeszłym tygodniu.
WD poinformował o ataku hakerskim na serwer, który miał miejsce 26 marca. Ktoś nieuprawniony uzyskał dostęp do „niektórych” systemów wewnętrznych i miał wykraść dane. Western Digital nie potwierdził charakteru incydentu ani nie ujawnił, w jaki sposób doszło do naruszenia zabezpieczeń, ale zasugerowano, że do ataku wykorzystano oprogramowanie ransomware. „Na podstawie dotychczasowego dochodzenia firma uważa, że nieupoważniona strona uzyskała pewne dane z jej systemów i pracuje nad wyjaśnieniem zdarzenia oraz tego, jakie dane przejęto” – napisał w oświadczeniu Western Digital.
Western Digital potwierdził, że doszło do ataku hakerskiego na serwery firmy.
Western Digital potwierdza atak hakerski na infrastrukturę firmy
Na razie nie wiadomo, kto stał za atakiem i czy była to pojedyncza osoba lub grupa cyberprzestępców. Do ataku aktualnie nie przyznała się żadna grupa hakerska. WD twierdzi, że sytuacja nadal może negatywnie wpływać na działalność biznesową przedsiębiorstwa i wywoływać zakłócenia. Doszło m.in. do awarii usługi sieciowej firmy w tym chmury, która przechowuje dane klientów. Western Digital powiedział, że „wdraża proaktywne środki w celu zabezpieczenia swojej działalności biznesowej” i pracuje nad przywróceniem infrastruktury orazusług, których to dotyczy.
Firma analizuje zdarzenie
Producentowi w wyjaśnieniu ataku pomaga przedsiębiorstwo związane z cyberbezpieczeństwem, a także policja. Wiadomo, iż klienci przynajmniej przez pewien czas stracili dostęp do plików m.in. dokumentów i zdjęć, co już jest poważną sprawą. Wczoraj, 2 kwietnia zgłaszano problemy z działaniem WD Discovery i brakiem możliwości połączenia się z chmurą nawet poprzez przeglądarkę internetową.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Western Digital ofiarą cyberataku. Klienci stracili dostęp do plików w chmurze