Wiedźmin 3: Dziki Gon dostał aktualizację 4.03. Oto lista zmian

Wiedźmin 3: Dziki Gon dostał aktualizację 4.03. Oto lista zmian

CD Projekt RED udostępnia nową aktualizację do Wiedźmina 3: Dziki Gon, która wnosi kilka przydatnych zmian, a także usprawnia działanie gry. Niestety po wydaniu next-genowej łatki potrafiła ona sprawić problemy niektórym graczom. Oto co się wnosi najnowszy update.

Aktualizacja 4.03 do Wiedźmina 3: Dziki Gon. Lista zmian

Wiedźmin 3: Dziki Gon dostał aktualizację oznaczoną numerem 4.03 na PC (GOG, Steam) i konsolach PlayStation 4, PS5, Xbox One oraz Xbox Series X/S. Update w wersji na Nintendo Switch powinien pojawić się w ciągu najbliższych miesięcy. Wersja 4.03 zawiera wiele ulepszeń, głównie w wersji na PC, która obsługuje teraz technologię Intel Xe Super Sampling (XeSS). Narzędzie udoskonala skalowanie dzięki sztucznej inteligencji. Oprócz tego zaimplementowano usprawnienia dla funkcji ray tracingu, takich jak globalne oświetlenie i odbicia. Niestety wprowadzona jakiś czas temu next-genowa aktualizacja do Wiedźmina 3: Dziki Gon okazała się wyzwaniem nawet dla wydajniejszych komputerów. Tutaj Redzi też starają się poprawić działanie gry.

CD Projekt RED udostępnił aktualizację 4.03 do Wiedźmina 3: Dziki Gon.

Co dokładnie przynosi aktualizacja 4.03? CD Projekt RED naprawił kilka błędów oświetlenia spowodowanych odbiciami w przestrzeni ekranu (SSR), gdy ray tracing jest wyłączony. Co więcej, procesory graficzne AMD korzystające z DirectX 11 nie powinny już doświadczać błędu powodującego awarię podczas uruchamiania lub po załadowaniu zapisu na niektórych procesorach AMD. Na PC naprawiono problem, w wyniku którego ray-trace’owane cienie roślinności pojawiały się w zależności od odległości i ujęcia Geralta, wyeliminowano błąd, w wyniku którego kilkukrotne włączanie i wyłączanie odbić ze śledzeniem promieni światła oraz cieni mogło powodować pojawianie się czarnych cieni na krawędziach obiektów.

W przypadku konsol opcja postępów międzyplatformowych będzie teraz poprawnie wyświetlać konto, na które zalogowany jest gracz, naprawiono błąd, w wyniku którego na konsolach nowej generacji gra mogła się chwilowo zawieszać przy tworzeniu automatycznego zapisu czy wyeliminowano spadki wydajności na konsolach nowej generacji podczas korzystania z Wiedźmińskich zmysłów w Beauclair i Novigradzie. Dodano także mod Next Gen Script Fixes stworzony przez Sergeanur oraz zaimplementowano opcję automatycznego stosowania olejów w walce.

CD Projekt RED ulepsza Wiedźmina 3: Dziki Gon

Jak podaje CD Projekt RED, w opisie łatki podano tylko ważniejsze zmiany, z kolei update zawiera też drobne ulepszenia, o których nie wspomniano. Dobrze, że deweloperzy naprawiają Wiedźmina 3, który nie działał idealnie po wydaniu next-gena. Co do edycji na Nintendo Switch: dotychczasowa integracja plików zapisu z chmurą Steama i GOG-a, wprowadzona w patchu 3.6, w nadchodzącej aktualizacji zostanie ulepszona, a także zastąpiona systemem postępów międzyplatformowych, który wszedł na inne platformy wraz z patchem 4.00.

Lista poprawek w aktualizacji 4.03 do Wiedźmina 3: Dziki Gon:

PC

  • Naprawiono problem, w wyniku którego ray-trace’owane cienie roślinności pojawiały się w zależności od odległości i ujęcia Geralta.
  • Naprawiono problem, w wyniku którego kilkukrotne włączanie i wyłączanie odbić ze śledzeniem promieni światła oraz cieni mogło powodować pojawianie się czarnych cieni na krawędziach obiektów.
  • Usunięto błąd, w wyniku którego w wersji DirectX 11 mogły pojawiać się awarie podczas uruchamiania gry lub po wczytywaniu zapisu na niektórych procesorach AMD.
  • Dodano wsparcie dla Intel Xe Super Sampling, technologii upscalingu, która wykorzystuje uczenie maszynowe do podnoszenia wydajności i jakości obrazu.
  • Naprawiono błędy w oświetleniu związane z odbiciami w przestrzeni ekranu, które pojawiały się, gdy oświetlenie globalne ze śledzeniem promieni było wyłączone.
  • Poprawiono wydajność oświetlenia globalnego ze śledzeniem promieni i odbić ze śledzeniem promieni światła.
  • Naprawiono problem, w wyniku którego podczas przejeżdżania Płotką przez kałuże na ekranie mogły pojawiać się fioletowe plamy.

KONSOLE

  • Opcja postępów międzyplatformowych będzie teraz poprawnie wyświetlać konto, na które zalogowany jest gracz.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego po włączeniu trybu wydajności na PlayStation 5 na ekranie ekwipunku na postaci Geralta pojawiały się ciemne pasy lub cienie.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego na konsolach nowej generacji gra mogła się chwilowo zawieszać przy tworzeniu automatycznego zapisu.
  • Wyeliminowano spadki wydajności na konsolach nowej generacji podczas korzystania z Wiedźmińskich zmysłów w Beauclair i Novigradzie.

EFEKTY WIZUALNE – PC i konsole nowej generacji

  • Naprawiono błąd, w wyniku którego przy włączonej funkcji śledzenia promieni na ziemi i ścianach mogła pojawiać się siatka jasnych punktów w niektórych warunkach pogodowych.
  • Pajęcze sieci nie będą już zmieniały kolorów przy poruszaniu kamerą z włączonym trybem śledzenia promieni.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego niektóre tekstury bohaterów z przerywników filmowych mogły wydawać się nie w pełni wyrenderowane.
  • Przez czas i przestrzeń – naprawiono błąd, w wyniku którego mgła w Mrocznej Dolinie była różowa zamiast biała.

ZADANIA I ROZGRYWKA – PC i konsole nowej generacji

  • Dodano mod Next Gen Script Fixes stworzony przez Sergeanur.

ZADANIA I ROZGRYWKA – dostępne na wszystkich platformach

  • W cieniu Wiecznego Ognia – muzyka towarzysząca zadaniu nie będzie już grać po jego ukończeniu. Gracze, którzy już doświadczyli tego problemu, będą musieli ponownie wejść do Novigradu lub do oxenfurckich kanałów, aby poprawka zadziałała.
  • Dodano opcję automatycznego stosowania olejów w walce.
  • Teraz Geralt nie może jeść i pić pod wodą (z wyjątkiem eliksirów oraz odwarów). // Nasz zespół uzgodnił, że spożywanie płynów z zakorkowanej flaszki mogłoby być możliwe, jednak wspólnie stwierdziliśmy, że wypicie kufla piwa albo zjedzenie grillowanego mięsa pod wodą jest już naciągane.
Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Wiedźmin 3: Dziki Gon dostał aktualizację 4.03. Oto lista zmian

 0