Wiedźmin 3 - za ray tracing na konsolach trzeba zapłacić naprawdę wysoką cenę

Wiedźmin 3 - za ray tracing na konsolach trzeba zapłacić naprawdę wysoką cenę

Next-genowa aktualizacja Wiedźmina 3 zostanie udostępniona już jutro i chociaż widzieliśmy kilka materiałów z nowych wersji gry w akcji, to CD Projekt Red nie przedstawiło wszystkich technicznych szczegółów tego update'u. 

Cóż, dzięki niezawodnym licznikom pikseli w ElAnalistaDeBits wiemy teraz dokładnie, czego się spodziewać po nowej wersji Wiedźmina 3, przynajmniej na PS5 - pełne porównanie między platformami prawdopodobnie pojawi się później. Dobrą wiadomością jest to, że wersja Wiedźmina 3 na PS5 wygląda dużo lepiej niż na PS4, a to za sprawą znacznie lepszego oświetlenia, odbić i różnych ulepszeń assetów. Czasy ładowania są również prawie 10 razy krótsze. To powiedziawszy, wiąże się to z większymi kosztami, niż mogłoby się wydawać, w szczególności w przypadku trybu Ray-Tracing, który oferuje stosunkowo niską rozdzielczość i tylko 30 klatek na sekundę. 

W przypadku trybu Ray-Tracing na PS5 otrzymujemy stosunkowo niską rozdzielczość i tylko 30 klatek na sekundę. 

Po aktualizacji Wiedźmin 3 oferuje dwa tryby wizualne na PS5 – Ray Tracing i Jakość. Tryb Ray-Tracing to dynamiczne 1440p, przy średniej rozdzielczości niewiele lepszej niż 1080p (około 1188p). Tryb Ray-Tracing celuje w 30 klatek na sekundę, ale w ruchliwych obszarach, takich jak miasta, mogą wystąpić częste spadki od 1 do 3 klatek. To powiedziawszy, wygląda na to, że w terenie zapewnia płynne 30 klatek na sekundę. Jeśli chodzi o tryb wydajności, jest to (bardzo) dynamiczne 4K, z rozdzielczością zwykle około 1548p. Wydajność również nie jest idealna w tym trybie, spadając do okolic 55 kl./s, ale oczywiście kilka klatek mniej przy 60 klatkach na sekundę nie robi tak dużej różnicy, jak w przypadku 30 fpsów.

Nie można zaprzeczyć, że nowa wersja Wiedźmina 3 wygląda lepiej, ale kilka dodatkowych opcji wizualnych byłoby mile widzianych. Przydałby się np. tryb dla 30/40 klatek na sekundę bez śledzenia promieni, który pozwoliłby na obsługę rzeczywistego 4K.

Next-genowa aktualizacja dla Wiedźmina 3 pojawi się na PC, Xboksie Series X/S i PS5 już jutro, 14 grudnia. Towarzyszyć jej będzie łatka na platformy poprzedniej generacji, która doda zawartość inspirowaną serialem Netflixa oraz inne funkcje.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Wiedźmin 3 - za ray tracing na konsolach trzeba zapłacić naprawdę wysoką cenę

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł