Kiedy gracie w gry, które oferują binarny wybór bycia dobrą postacią lub złą, jaką ścieżkę wybieracie? Jeśli wolicie być pozytywnym bohaterem, to nie jesteście sam.i Według byłych projektantów BioWare i Telltale, większość ludzi lubi grać jako "ten dobry". Odpowiadając na popularny tweet o tym, jak często gracze wybierają ścieżkę "prawa" w grach z systemami moralnymi, były projektant filmowy Mass Effect, John Ebenger, ujawnił, że z pewnością jest to ważny element w przypadku Mass Effect. "Coś około 92% graczy Mass Effect było "idealistą". Jednak włożyliśmy dużo pracy również w zawartość "renegata" - napisał w odpowiedzi na Twitterze.
Większość graczy Mass Effect wybierała ścieżkę idealisty. Mało kto chciał być negatywną postacią.
Matt Boland, były projektant narracji Telltale powiedział, że to samo dotyczy ich gier. "Ludzie zawsze chcą być kimś dobrym. Sztuczka zawsze polegała na tym, żeby zestawiać to co chcieli zrobić, przeciw temu co POWINNI zrobić. [Mass Effect] też miał mnóstwo takich elementów", powiedział. Ebenger dodał: "Tak, zawsze staraliśmy się, aby przywiązali się do postaci o przeciwnych potrzebach i sprawialiśmy, że musieli wybierać kogo najbardziej uwielbiają. Bezpośredni konflikt między ukochanymi postaciami jest świetny!"
Kotaku zauważa, że ludzie wydawali się znacznie bardziej zadowoleni, gdy grali negatywną postacią w Mass Effect 3. Ich statystyki pokazują, że 35,5 procent graczy było renegatami. Jednakże dotyczy to również kolejnych podejść do gry, nie tylko pierwszych, a jak wiadomo, wiele osób ponownie ogrywa tytuły, sprawdzając inne ścieżki. Wolicie być bohaterem o czystych intencjach? Czy stoicie raczej po ciemnej stronie?
Pokaż / Dodaj komentarze do: Większość graczy Mass Effect wybierała ścieżkę idealisty