Wiemy, ile musimy czekać na porty PC gier z PlayStation

Wiemy, ile musimy czekać na porty PC gier z PlayStation

Sony w tym roku kalendarzowym wypuści pięć portów na komputery PC z grami wcześniej dostępnymi wyłącznie na PlayStation. Pecetowcy liczą, że oznacza to, że wszystkie przyszłe ekskluzywy Sony trafią na ich platformę, ale firma nigdy nie zdradziła, jak długo chce czekać między premierą gry na PlayStation a portem na PC. Aż do teraz.

Szef PlayStation Studios, Hermen Hulst, powiedział, że Sony planuje wydawać porty PC swoich gier single-player co najmniej rok po wypuszczeniu ich na konsolach PlayStation. Jednak gry typu usługi zorientowane na rozgrywkę sieciową mogą debiutować jednocześnie na PlayStation i PC.

Szef PlayStation Studios, Hermen Hulst, powiedział, że Sony planuje wydawać porty PC swoich gier single-player co najmniej rok po wypuszczeniu ich na konsolach PlayStation.

Przedstawiciel japońskiego giganta postanowił wyłożyć kawę na ławę w wywiadzie z youtuberem Julienem Chièze i trzeba przyznać, że pokrywa się to z dotychczasową strategią Sony odnośnie portów PC. God of War i Spider-Man początkowo pojawiły się na PlayStation 4 w 2018 roku, a na PC trafiły w tym roku. Ponadto Sony wkrótce wyda pecetową wersję Uncharted 4 (2016), Spider-Man: Miles Morales (2020) i Sackboy: A Big Adventure (2020).

W zeszłym miesiącu studio Naughty Dog, należące do Sony, powiedziało, że The Last of Us Part 1 pojawi się na PC „wkrótce” po premierze PS5, co w tym kontekście prawdopodobnie oznacza drugą połowę 2023 roku. Inne konwersje Sony na PC, które mogą pojawić się w przyszłym roku, to Horizon: Forbidden West i Ghost of Tsushima. Plotki sugerują, że wielokrotnie nagradzany Returnal również wkrótce trafi na blaszaki. 

Znacznie mniej wiadomo jednak o nadchodzących grach typu usługi od Sony, bo PlayStation Studios jest znane przede wszystkim z tworzenia wysokobudżetowych filmowych gier napędzanych historią dla jednego gracza, takich jak Spider-Man i Uncharted. Sony nie podjęło ostatnio wielu prób gier sieciowych typu usługi, ale planuje wydać 10 takowych do marca 2026 roku. Prawdopodobnie obejmują one „Project Matter” od Bungie, nadchodzącą grę wieloosobową Last of Us, rzekomy multiplayerowy tytuł dla Horizon Zero Dawn i inne Projekty Deviation Games oraz Haven Studios.

Hulst powiedział Axiosowi w tym tygodniu, że sprzedaż gier komputerowych Sony pomogła im w dalszym inwestowaniu w coraz droższe produkcje AAA. Potwierdził także Reutersowi, że firma planuje zwiększyć swój udział na komputerach i grach mobilnych. Jednak opóźnianie portów PC ma sens, szczególnie z perspektywy sprzedaży konsol PlayStation. Natomiast tytuły multiplayerowe korzystają z szybkiego budowania dużej liczby graczy, co jest łatwiejsze na wielu platformach, stąd też strategia Sony wydaje się logiczna. 

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Wiemy, ile musimy czekać na porty PC gier z PlayStation

 0