Twitter Blue miał stanowić dla niebieskiej platformy społecznościowej kolejne źródło zarobku, ale czy tak faktycznie jest? Wiemy, ile usługa zarobiła w 3 miesiące i kwota nie robi większego wrażenia, aczkolwiek dużo może zmienić się po 1 kwietnia.
Jak podaje serwis TechCrunch bazując na danych firmy analitycznej Sensor Tower, subskrypcja Twitter Blue wygenerowała w 3 miesiące 11 milionów dolarów, co nie stanowi imponującego wyniku, ale również nie należy traktować go jako rozczarowującego. Tym bardziej że większość dochodów Twittera stanowi reklama. Analitycy częściową winą za ów rezultat obarczają cięcia marketingowe, jakich dokonała ekipa Elona Muska. Z drugiej strony przytoczone 11 milionów odnosi się jedynie do sprzętu mobilnego, a dużo ludzi korzysta z platformy na komputerach. Sensor Tower szacuje, że Blue ma ponad 385 000 abonentów na systemach iOS oraz Androidzie.
Twitter Blue w 3 miesiące wygenerował na urządzeniach mobilnych 11 mln USD.
Największym rynkiem są Stany Zjednoczone, gdzie 246 000 abonentów wydaje około 8 milionów dolarów za pośrednictwem swoich urządzeń mobilnych. Niektórzy reklamodawcy podobno zastanawiają się, czy dalej korzystać z oferty serwisu i udostępniać w nim reklamy produktów w obliczu różnych zmian, czy wpadek, jakie zaliczył Twitter pod dowództwem ekscentrycznego biznesmena. Twitter próbował naprawić część z tych relacji m.in. z DoubleVerify i Integral Ad Science (IAS).
„Utrata popytu na reklamy, napędzana zarówno szerszą niepewnością makroekonomiczną, jak i problemami związanymi z platformą Twittera, sprawiła, że alternatywne źródła przychodów stały się bardzo atrakcyjne dla portalu społecznościowego” – powiedział Abe Yousef, starszy analityk ds. analiz w Sensor Tower.
W drugim kwartale ubiegłego roku Twitter miał prawie 238 milionów aktywnych użytkowników. Istnieje możliwość, że abonament Blue w najbliższej przyszłości zacznie generować większy zarobek. 1 kwietnia znikną wykupione znaczniki weryfikacji zaś Blue będzie jedyną opcją używania niebieskiego znacznika potwierdzającego, że jesteśmy tą osobą, za którą się podajemy. Cena subskrypcji w Polsce jest wysoka i wynosi na urządzeniach mobilnych 49 złotych miesięcznie (514,99 zł rocznie).
Pokaż / Dodaj komentarze do: Wiemy, ile Twitter zarobił na subskrypcji Blue