Wiemy, kiedy zadebiutują pierwsze gamingowe karty graficzne Intel Battlemage 

Wiemy, kiedy zadebiutują pierwsze gamingowe karty graficzne Intel Battlemage 

Intel jak dotąd nie wypowiadał się na temat swoich planów dotyczących kart graficznych Battlemage nowej generacji, ale z pewnością ma nadzieję uniknąć opóźnień, które nękały premierę grafik Alchemist w 2022 roku. Najnowsze przecieki i doniesienia wskazują, że firma chce rozpocząć dostawy przed końcem tego roku.

Źródła biorące udział w konferencji Embedded World Conference 2024 poinformowały ComputerBase, że Intel ma nadzieję wprowadzić na rynek swoje dedykowane karty graficzne drugiej generacji – o nazwie kodowej Battlemage – przed tegorocznym Czarnym Piątkiem. Nowe procesory graficzne mogłyby zostać wprowadzone na rynek w okolicach listopada, pod warunkiem że nic nie wysypie się po drodze i wszystko pójdzie zgodnie z planem. 

Intel ma nadzieję wprowadzić na rynek swoje dedykowane karty graficzne drugiej generacji – o nazwie kodowej Battlemage – przed tegorocznym Czarnym Piątkiem.

Wewnętrzny plan działania, który wyciekł do sieci i slajd prezentacji publicznej z zeszłego roku wskazywały, że Intel zamierza wypuścić Battlemage gdzieś w 2024 roku. Embedded World sugeruje, że gigant z Santa Clara chce dokonać tego jeszcze przed największym szałem zakupów przedświątecznych, podczas którego prawdopodobnie będzie konkurować z nowymi kartami graficznymi od NVIDII i AMD.

Intel Battlemage G10 i G21. GPU nowej generacji dostrzeżone

Mimo to Intel musi udowodnić, że potrafi działać zgodnie z harmonogramem, czego nie udało się wykonać, wypuszczając serię Alchemist w 2022 roku. Firma planowała osiągnąć szeroką dostępność na początku tego roku. Zamiast tego, w tym czasie udało jej się jedynie wprowadzić pierwsze grafiki w Chinach, a następnie w październiku szeroko wypuścić Arc A750 i A770 do innych krajów.

Opóźnienia sprawiają, że Alchemist pozostaje w tyle za rywalami – budżetowymi i mainstreamowymi modelami z serii RTX 4000 od Zielonych i Radeon RX 7000 od Czerwonych. Mało wydajne sterowniki są również chronicznym problemem niebieskiej ekipy, ale liczne aktualizacje oprogramowania radykalnie poprawiły wydajność DirectX 9 i DirectX 11 na kartach Arc. Znaczące ulepszenia XeSS i PresentMon pokazują również, że pomimo niepowodzeń Intel nadal angażuje się w dedykowane GPU.

Dokładne szczegóły na temat poszczególnych kart Battlemage nie są znane, ale możliwe, że nowa generacja będzie wyposażona w procesor graficzny dla entuzjastów, w przeciwieństwie do Alchemist, który obejmował tylko produkty głównego nurtu i budżetowe. W oparciu o mikroarchitekturę Xe2, GPU Intela nowej generacji powinny dostarczyć ulepszenia w rasteryzacji, ray tracingu i skalowaniu AI.

Producenci kart graficznych oczekują, że NVIDIA zaprezentuje wysokiej klasy produkty RTX 5000 w czwartym kwartale tego roku. Nadchodzący GeForce RTX 5080 ma obsługiwać ray tracing na równi z obecnym flagowcem, RTX 4090. Tymczasem oczekuje się, że następca tej karty – 5090 – zapewni 70-procentowy wzrost wydajności i 512-bitową magistralę pamięci. Obie karty i prawdopodobnie RTX 5070 będą podobno wyposażone w pamięć VRAM typu GDDR7.

Tymczasem AMD powinno wypuścić serię RDNA 4 jeszcze w tym roku, ale będzie ona obejmować wyłącznie sprzęt ze średniej i niskiej półki. Ostatnie doniesienia wskazują, że średniej klasy karta Radeon RX 8000 może oferować wyższą wydajność niż RTX 4070Ti przy znacznie niższej cenie.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Wiemy, kiedy zadebiutują pierwsze gamingowe karty graficzne Intel Battlemage 

 0