Wkrótce więcej zasobów dla deweloperów gier UWP na Xbox One i Windows 10

Wkrótce więcej zasobów dla deweloperów gier UWP na Xbox One i Windows 10

Microsoft właśnie umieścił na Windows Blogu komunikat, który powinien ucieszyć deweloperów gier Universal Windows Platform. Od tej pory uzyskają oni dostęp do większej liczby zasobów.

Dotychczasowo programiści tworzący gry natywnie pod Universal Windows Platform (z wyłączeniem produkcji AAA, bo te nie miały restrykcji) mieli ograniczony dostęp do zasobów konsoli - mogli korzystać z 4 rdzeni CPU, 1 GB RAM oraz 50% mocy GPU przy grach Direct3D 11. Dzięki Fall Creators Update otrzymają 6 rdzeni, 5 GB RAM oraz pełny dostęp do GPU przy grach Direct3D 12. Co ciekawe, wydaje się, że te dodatkowe zasoby będą mogli spożytkować także prywatni twórcy niezależni, którzy uiścili symboliczną opłatę wpisową do Xbox Live Creators Program. 

Porównanie ilości zasobów dostępnych dla twórców niezależnych w UWP na Xbox One

Posunięcie to znacznie pomoże mniejszym produkcjom w pełni przygotowywanym pod interfejs UWP, który w założeniu miał być lekki i używający niewielkiej ilości zasobów systemowych. Tym samym, w dalszym rozrachunku prawdopodobnie do sklepiku Windows Store będzie trafiać coraz więcej gier niezależnych od średniej wielkości twórców, które będą mogły być także bardziej rozbudowane. Microsoft niewątpliwie szuka wszelkich sposobów, aby rozruszać swoją cyfrową platformę dystrybucji i jeśli to ma w jakimkolwiek stopniu temu pomóc, należy trzymać kciuki za efekty wsparcia w ten sposób deweloperów.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Wkrótce więcej zasobów dla deweloperów gier UWP na Xbox One i Windows 10

 0