World War Z z API Vulkan: AMD RX Vega 64 wyprzedza nawet NVIDIA RTX 2080 Ti

World War Z z API Vulkan: AMD RX Vega 64 wyprzedza nawet NVIDIA RTX 2080 Ti

Od jakiegoś czasu niewiele było słychać w kwestii niskopoziomowych API, a wszystko to za sprawą implementowanego niemal wszędzie DirectX 12 od Microsoft. Sytuacja ta zmieniła się jednak dzięki  Saber Interactive i ich najnowszej produkcji World War Z, w której widzimy powrót "czerwonych" na szczyt tabeli wydajności. World War Z jest zoptymalizowane pod kątem kart AMD i nikt tego faktu nie ukrywa. Gra korzysta z API Vulkan, które wiele komponentów zapożyczyło ze świetnego API Mantle. Nie powinno więc nikogo dziwić, że karty AMD Radeon pokazują świetną wydajność w World War Z. Zaskakujące jest jednak jak ta niezwykła wydajność przekłada się na niezwykłe przetasowanie w tabeli wydajności i uzyskanie przewagi nad "zieloną" konkurencją.

World War Z pokazuje co można osiągnąć dzięki poprawnej implementacji niskopoziomowego API i jest to świetny pokaz możliwości AMD.

Opublikowane przez GameGPU wyniki opracowano przy wykorzystaniu podkręconego do 5,2 GHz procesora Intel Core i9 9900K, dzięki czemu wyeliminowano problem ograniczania wydajności przez CPU. W ciągle najpopularniejszej rozdzielczości 1920×1080, przy włączonym Vulkan API, karty AMD zajmują trzy pierwsze miejsca i są to Radeon VII, Radeon Vega 64 Liquid Cooled Edition oraz Radeon Vega 64. Co mocno zaskakujące Vega 64 zdołała przegonić nie tylko RTX 2080, ale również topową konstrukcję jaką jest RTX 2080 Ti. Jest to mocno niespodziewane, zwłaszcza biorąc po uwagę fakt, że RX Vega 64 można kupić za mniej niż połowę ceny najtańszej wersji RTX 2080 Ti. W dalszej części zestawienia widać podobny schemat - RX 580 wyprzedza dwukrotnie droższe RTX 2070, a RX 570 przegania GTX 1660 Ti.

W rozdzielczości 2560×1440 NVIDIA nieco nadrabia straty, ale RX Vega 64 wciąż pokonuje RTX 2080 Ti. Karta RX 580 spada jednak za RTX 2070 i zbliża się bardziej do RTX 2060, jednak  RX 570 wciąż góruje nad  GTX 1660 Ti. Dopiero w rozdzielczości 4K sytuacja wraca do stanu jaki znamy z benchmarków innych tytułów, co ma sens biorąc pod uwagę, że przewaga Vulkan w postaci niskiego narzutu na CPU nie jest już tak widoczna. RX Vega 64 zdołało zachować przewagę nad RTX 2080, jednakże RTX 2080 Ti wspięło się na szczyt zestawienia. World War Z pokazuje co można osiągnąć dzięki poprawnej implementacji niskopoziomowego API i jest to świetny pokaz możliwości AMD.

 

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: World War Z z API Vulkan: AMD RX Vega 64 wyprzedza nawet NVIDIA RTX 2080 Ti

 0