Technologia Intel APO jest nowością, która dostępna jest wyłącznie dla 14. generacji procesorów z linii Core. Jak udowodnił członek Reddita, APO może zapewnić imponujący wzrost liczby FPS-ów w grach. Jeden z przeprowadzonych testów pokazał skok wydajności o 32% (via VideoCardz).
Technologia Intel APO
Intel Application Optimization (w skrócie APO) to bardzo ciekawa technologia, u podstawy której stoi Thread Director. Zanim więc przejdziemy do samego APO i korzyści płynących z jego włączenia warto byłoby powiedzieć coś więcej na temat samego Thread Director'a. Jest on wbudowany w sprzęt, a główny cel stanowi maksymalizacja wydajności hybrydowej.
Kiedy jakaś produkcja zostanie dodana do listy APO, technologia dostosowuje Thread Director'a tak, aby osiągać większą liczbę FPS-ów.
Wykorzystywane jest do tego uczenie maszynowe, dzięki czemu możliwe jest przydzielanie zadań do właściwych rdzeni we właściwym czasie. W efekcie Thread Director pomaga w optymalizacji obciążeń. Kiedy jakaś produkcja zostanie dodana do listy APO, technologia dostosowuje Thread Director'a tak, aby osiągać większą liczbę FPS-ów.
O ile rośnie wydajność?
Na jakie korzyści można zatem liczyć? Tutaj z odpowiedzią przyszedł jeden z członków Reddita o pseudonimie LightMoisture. Sprawdził on, jak Intel APO wpłynie na wydajność w dwóch wspieranych przez tę technologię grach: Rainbow Six Siege oraz Metro Exodus. W pierwszej z nich, Rainbow Six Siege, odnotowany został wzrost średnich FPS-ów z 659 do 867, co w zaokrągleniu daje 32%. W Metro Exodus wzrost klatek był już nieco mniejszy, jednak wciąż imponujący. Średnia liczba generowanych FPS-ów wzrosła bowiem z 273 do 339. Mowa więc o różnicy na poziomie 24%. Należy dodać, że testy przeprowadzane były na wbudowanych w obie gry benchmarkach.
Patrząc na te wyniki zdaje się, że z technologii APO powinni korzystać wszyscy gracze. Niestety jest tutaj kilka haczyków. Po pierwsze skorzystać mogą z niej posiadacze procesorów 14. generacji i obecnie nie wiadomo czy Intel planuje dodać wsparcie także dla starszych serii. Kolejną sprawą jest to, że APO nie wspiera wszystkich tytułów, choć tutaj spodziewana jest poprawa. Zostaje jeszcze kwestia tego, że nie we wszystkich grach APO będzie w stanie zagwarantować większą liczbę klatek na sekundę. Mimo to warto wiedzieć, że taka technologia istnieje i obserwować jej rozwój.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Wydajność w grach lepsza nawet o 32%. Wszystko dzięki technologii Intel APO