Wyszukiwarka Google ma już 20 lat. Firma szykuje sporo nowości

Wyszukiwarka Google ma już 20 lat. Firma szykuje sporo nowości

Google obchodzi właśnie 20. urodziny swojej wyszukiwarki i zdecydowanie jest co świętować, ponieważ ta ma dominującą pozycję na rynku, pozostawiając rywali daleko z tyłu, a nam trudno wyobrazić sobie korzystanie z internetu bez tego narzędzia. Firma w związku z tym, w trakcie specjalnego wydarzenia zorganizowanego w San Francisco, ujawniła jakich nowości wkrótce doczeka się wyszukiwarka. Idąc za najnowszymi trendami, Google mocno stawia na technologię sztucznej inteligencji, która poprawić ma „nasze doświadczenia”, sprawiając, że korzystanie z tego narzędzia będzie jeszcze bardziej intuicyjne i pomoże nam jeszcze łatwiej znaleźć interesujące nas tematy. Pokrótce postaramy się zapoznać Was z najważniejszymi zmianami i nowościami jakich doczeka się Google Search.

Google mocno stawia na technologię sztucznej inteligencji, która poprawić ma „nasze doświadczenia”.

Wyszukiwarka Google ma już 20 lat. Firma szykuje sporo nowości

Największa zmiana dotyczy chyba jednak Google Feed, czyli wprowadzonego w ubiegłym roku strumienia wiadomości. Opcja ta przemianowana zostanie na Discover i pojawi się na stronie głównej Google na wszystkich mobilnych przeglądarkach, pokazując treści i artykuły bazujące na naszych zainteresowaniach. Firma podała także, że Discover nie będzie ograniczać się jedynie do najświeższych wiadomości, ale pokazywać będzie także ponadczasowe treści, jeśli SI uzna, że te mogą nas zainteresować. Znajdujące się tu karty posiadać będą nawet nagłówki tłumaczące, czemu dany materiał został nam pokazany, a dodatkowo znajdziemy tu również ikonki (te pojawić mają się również w wyszukiwaniu), które odkrywać będą więcej zbliżonych treści (te możemy dodać do Discover naciskać przycisk odpowiedzialny za śledzenie).

Wyszukiwarka Google ma już 20 lat. Firma szykuje sporo nowości

Jeszcze w tym roku w oknie wyszukiwania pojawią się karty aktywności (Activity Cards). Te pokazywać będą nasze poprzednie wyszukiwania wraz ze stronami internetowymi, które odwiedzaliśmy, a związane są z zapytaniem. Te nie będą ukazywać się za każdym razem, a w razie potrzeby będziemy mogli je całkowicie wyłączyć. Collections działać będą zaś jak zakładki, które pozwolą nam zapisywać I organizować nasze wyniki wyszukiwania związane z konkretnym tematem. Google oferować będzie tu nawet powiązane linki, które możemy uznać na użyteczne. Ponadto, podobnie jak Snapchat, Facebook i Instagram, także Google doczeka się funkcji Stories. AMP Stories, które koncentrować ma się na celebrytach i sportowcach, pozwoli wydawcom pokazywać ich treści w postaci wideo, tekstu i obrazków w wynikach wyszukiwania.  Poza tym, szukając konkretnego materiału, Google pokazywać będzie filmy związane z tematem, jak również powiązane tematy.  Funkcja Featured Videos będzie zaś automatycznie generować podgląd klipów, który pokazywać ma najbardziej odpowiednią sekcję wideo.  W końcu doczekamy się też upgrade’u wyszukiwania obrazków z nowym algorytmem rankingowania, który poprawiać ma stosowność pokazywanych obrazów i np. pojawią się tagi pozwalające łatwo przeskakiwać pomiędzy m.in. zdjęciami produktowymi a stockami. Nie można też zapomnieć o Google Lens, które pozwala przeskanować fragment obrazka, by wykorzystać go do wyszukiwania oraz Pathways, czyli narzędziu do wyszukiwania pracy i programów treningowych. Jak widać zmian jest całkiem sporo i większość udostępniona ma być już wkrótce.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Wyszukiwarka Google ma już 20 lat. Firma szykuje sporo nowości

 0