Gry retro są popularne wśród graczy, ale nie wszystkie klasyki czy po prostu produkcje mające na koncie nawet kilka dekad pozostają dalej dostępne w oficjalnej dystrybucji. Inna kwestia to kompatybilność takich tytułów zwłaszcza z nowymi konsolami, aczkolwiek tu pomaga technologia wstecznej kompatybilności. Ambitne plany ma Microsoft, który dokonując „największego skoku technologicznego w historii konsol” zamierza zapewnić grom wieczne życie.
Wycofywanie gier z oficjalnej dystrybucji, zamykanie platform internetowych dla starszej generacji konsol to tylko część kłopotów, z jakimi mierzą się gracze szukający produkcji sprzed iluś lat, którą chcieliby ograć na konsoli. W przypadku komputerów pomagają serwisy, na których są udostępniane takie produkcje, lecz w przypadku sprzętu Microsoftu, Sony oraz Nintendo sprawa jest trudniejsza. Pomaga wsteczna kompatybilność i gry, które są udostępniane w ramach tego rozwiązania. Firma z Redmond zamierza jednak pójść o krok dalej i zapewnić grom wieczne życie.
Microsoft zamierza rozwijać wsteczną kompatybilność. Firma szykuje się także do jej zdaniem największego skoku technologicznego w historii konsol.
Jak donosi Windows Central, w niedawnym e-mailu wysłanym do pracowników Xbox, prezes Xboxa, Sarah Bond ujawniła, że firma utworzyła nowy zespół, który zajmuje się wyłącznie konserwacją gier. Jednocześnie Microsoft będzie w dalszym ciągu inwestował pieniądze w rozwój wstecznej kompatybilności, aby pozwolić graczom ogrywać starsze pozycje przez lata.
„Angażujemy się w zapewnianie naszym graczom kompatybilności wstecznej i nadal jesteśmy zaangażowani w udostępnianie niesamowitej biblioteki gier na konsolę Xbox, by mogły z niej korzystać przyszłe pokolenia graczy” - napisała w liście do pracowników Bond.
Przy okazji zapewniła, że korporacja z Redmond pracuje pełną parą nad następną generacją sprzętu, skupiając się na dostarczeniu największego skoku technologicznego w historii generacji konsol”. Microsoft ma różne pomysły, zaś jednym z nich jest wykorzystanie sztucznej inteligencji w produkcji gier wideo.
Konkrety dotyczące tego gigantycznego skoku technologicznego nie są znane, aczkolwiek to kolejny raz gdy szefowa Xboxa używa tego zwrotu, poprzednio było to w lutym bieżącego roku.
Według Windows Central, Microsoft będzie miał więcej do przekazania odnośnie przytoczonych planów podczas Xbox Games Showcase 2024, który jeśli wierzyć plotce odbędzie się 9 czerwca.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Xbox chce dokonać „największego skoku technologicznego w historii konsol”