Na imprezie PAX West, gdzie pojawili się przedstawiciele Microsoft, przedstawiono kolejne detale dotyczące konsoli Xbox One X. Zdeklarowanych PC-towców powinien szczególnie ucieszyć fakt pełnego wsparcia dla klawiatur i myszek.
Xbox One X, wzorem swych pobratymców, obsłuży komputerowe peryferia. Nie wiadomo dokładnie, jak takie wsparcie ma wyglądać, ale można podejrzewać, iż kolejne gry otrzymają po prostu alternatywny schemat sterowania, zapożyczony z ich PC-towych kompilacji. Co ważne, polityka firmy wymaga, by w przypadku rozgrywki wieloosobowej umożliwić graczom wybór z użytkownikami jakiego typu kontrolera chcą się bawić. Tym samym nie ma obaw o prawidłowy balans. Pierwszym tytułem wspierającym zarówno pada, jak i klasyczny duet klawiatury z myszą ma być Minecraft. Kolejne ponoć pojawią się "wkrótce".
"Prowadzimy dwie platformy, Windows i Xbox. Gdy wprowadzimy myszkę i klawiaturę, będziemy wyczulać deweloperów na to, by zadbać o różne grupy graczy w trybach multiplayer" - Mike Ybarra, wicekierownik działu Xbox
Mouse and Keyboard are still coming... pic.twitter.com/jbzcQvAsyS
— Xbox E3 Fans (@XboxE3Fans) September 2, 2017
Spory fragment konferencji poświęcono optymalizacji gier i procesowi ich tworzenia. Jak twierdzi Microsoft, deweloperzy piszący pod Xboksa One X mogą sami zadecydować o tym, czy chcą uzyskać jak najwyższy frame rate, czy może priorytetem dla nich jest jakość obrazu. Potwierdza to wcześniejsze słowa o braku obostrzeń wobec twórców gier. Producent nie omieszkał także pochwalić się rzekomą prostotą platformy. Wedle zapewnień Xbox One X jest równie łatwy w programowaniu, co dostępny aktualnie w sklepach model Xbox One S. Różnica polega na udostępnieniu wyższej mocy obliczeniowej, co jest akurat całkowicie logiczne.
Funkcjonalność myszki i klawiatury w grach na Xbox One nie będzie wymuszona przez Microsoft. Firma z Redmond da deweloperom ostatnie słowo w kwestii jej zaimplementowania, opierając to na realnym zainteresowaniu graczy. Ze słów Ybarry wynika, że w kompatybilnych grach będziemy mogli filtrować, czy pragniemy rywalizować z osobami preferującymi kontroler, klawiaturę + mysz, czy też nie zależy nam konkretnie z kim chcemy konkurować.
Przy okazji pochwalono się też nadchodzącymi zmianami w systemie operacyjnym konsoli. Po pierwsze, Microsoft pracuje nad rozbudową głosowej asystentki Cortana, która ma zacząć działać sprawniej, a po drugie - szykuje się cały szereg usprawnień. Przede wszystkim użytkownicy Xboksów już niebawem będą mogli dostosowywać styl powiadomień (motyw jasny lub ciemny). Dodatkowo, programiści pracują nad modułem prezentów i listy życzeń, chcąc najprawdopodobniej upodobnić nieco cyfrowy sklepik do tego znanego ze Steam. Stosowna aktualizacja powinna pojawić się w listopadzie. w okolicach sklepowej premiery Xboksa One X.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Xbox One coraz bardziej upodabnia się do PC