Firma Unity Technologies poinformowała na swoim blogu o dołączeniu Xbox One X do listy obsługiwanych platform przez silnik Unity.
Unity to jeden z najpopularniejszych engine'ów w branży gier wideo, ale też notorycznie słynący ze słabej wydajności na konsolach, pomimo tego, że deweloperzy korzystają z niego ochoczo ze względu na łatwość skalowania jego na wielu platformach. Oczywiście dołączenie Xbox One X przez Unity Technologies do listy kompatybilnych urządzeń nie jest niczym dziwnym, ani nadzwyczajnym - w końcu jest to członek rodziny Xbox One, tak samo jak modele standardowy oraz S. W zeszłym tygodniu Epic Games oficjalnie dołączyło wsparcie nadchodzącej konsoli Microsoftu do Unreal Engine w wersji 4.17.
W oparciu o silnik Unity powstały m.in. Rust, Firewatch, Wasteland 2, Hearthstone czy Kerbal Space Program
Unity Technologies zapewnia deweloperów, że skorzystanie z dodatkowej mocy Xbox One X, dodanie rozdzielczości 4K wraz z HDR-em jest czynnością równie prostą, co zmiana ustawień graficznych, a istniejące projekty będą skalować się dynamicznie w zależności od konsoli z rodziny Xbox One. Tworzenie gier na Xbox One X z wykorzystaniem Unity nie różni się, od strony technicznej, niczym od poprzednich iteracji konsoli. Przy 6 teraflopsach mocy obliczeniowej, dużej ilości i przepustowości RAM-u, miejmy nadzieję, że chociaż Xbox One X okaże się jedną konsolą, której niestraszne jest Unity. Nie będzie jednak to osiągnięcie samego sprzętu w sobie, lecz kompensacja kiepsko funkcjonującego silnika w połączeniu z niezbyt wydajnymi procesorami bazowych modeli PS4 i Xbox One, na których optymalizację małych studiów często nie stać. To chyba jedyny przypadek, kiedy można powiedzieć z czystym sumieniem, że odrobina "brutalnej siły" (dodatkowej mocy Xbox One X) nie zaszkodzi.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Xbox One X oficjalnie wspiera silnik Unity. Zapewni grom 4K i HDR