Xbox One X powstał nie tylko z myślą o graczach ale i deweloperach

Xbox One X powstał nie tylko z myślą o graczach ale i deweloperach

Xbox One X ukaże się już 7 listopada. Microsoft projektując konsolę, chciał zapewnić nie tylko najlepszej jakości produkt konsumentom, lecz także platformę wygodną w pracy dla deweloperów. Na ten temat wypowiadał się ostatnio Albert Penello.

Starszy dyrektor rozwoju produktu w oddziale Xbox podkreślił w wywiadzie dla portalu Gamasutra, że jednym z głównych założeń przy opracowywaniu zestawu deweloperskiego Xbox One X było zapewnienie łatwości tworzenia na konsoli w szczególności deweloperom PC-towym. - jeśli stworzyłeś grę na Xbox One, kod, narzędzia deweloperskie i cała reszta będą od razu działać bez dodatkowej ingerencji [na PC] - zachwalał devkit Penello. Poza tym Microsoftowi zależało na tym, aby bez zbytniego wysiłku być w stanie dopasować uprzednio stworzone silniki do rozdzielczości 4K. Jednocześnie pracownik firmy z Redmond zaznaczył, że twórcy gier mogą wykorzystać cały potencjał konsoli w dowolny dla siebie sposób, podając jako przykład Ori, które kładzi nacisk na HDR, efekty świetlne oraz liczbę FPS-ów.

Forza Motorsport 7 to pierwsza gra na Xbox One X, która będzie działać w natywnym 4K i 60 FPS-ach

Penello podkreślił także, że koncept generacji rozmywa się i zauważył, że w świecie smartfonów i PC-tów w obecnych czasach mamy do czynienia z ewolucją gdzie odmienne wersje tego samego urządzenia oferują inną wydajność w różnej cenie. PC zdaniem Penello to najbardziej elastyczna platforma na świecie, a skalowanie gier na PC pod różne konfiguracje jest znacznie łatwiejsze niż obchodzenie się z tradycyjnymi generacjami konsol. To właśnie w tym kierunku jego zdaniem zmierza branża gier. Jego zdaniem dopasowywanie różnych wersji kodu na Xbox One S i Xbox One X jest bardzo łatwe a Microsoftowi niezwykle zależało na tym, by deweloperzy nie musieli dokładać dodatkowych starań by tak było. Zapytany o to, co miałoby skłonić graczy do nabycia Xbox One X i telewizora 4K podkreślił, że to inwestycja na przyszłość, a według prognoz, 60 do 80% sprzedanych w tym roku TV to odbiorniki z 4K. - oczywiście mówimy tu o setkach milionach domów i zanim wszędzie zagości 4K minie sporo czasu - powiedział Penello.  - myślę, że zgodzimy się jednak w tym, że za kilka lat 4K zdominuje rynek - skwitował pracownik Microsoftu.

Middle Earth: Shadow of War to kolejna gra w natywnym 4K na Xbox One X

Jednocześnie Penello uważa, że proces deweloperski nie będzie ani faworyzował Xbox One X ani nie ucierpi na tym Xbox One S. Każde usprawnienie silniku dotyczące tej pierwszej konsoli, automatycznie czyni wersję na drugą także lepszą. Gdy pojawił się temat tego, jak Microsoft widzi pojęcie generacji, Penello nie był pewien tego, jak się potoczą dalsze losy rynku, ale dał wyraźnie do zrozumienia, że bardzo ważna jest ciągłość dostępu do biblioteki gier i firma z Redmond nie chce by kiedykolwiek użytkownicy stracili do nich dostęp. Cóż… ze słów pracownika oddziału Xbox wynika, że nie należy się obawiać, że standardowe wersje Xbox One będą ograniczały najnowszą wersję konsoli. Jak będzie naprawdę? - przekonamy się już niedługo, 7 listopada, bo wtedy sprzęt wejdzie do sprzedaży.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Xbox One X powstał nie tylko z myślą o graczach ale i deweloperach

 0