Xbox Series X będzie miał własny dedykowany układ audio i audio ray tracing

Xbox Series X będzie miał własny dedykowany układ audio i audio ray tracing

Xbox Series X będzie miał własny dedykowany układ audio, który poprawi jakość dźwięku w grach nowej generacji. Wygląda na to, że akceleracja sprzętowa dźwięku jest cechą charakterystyczną konsol nowej generacji, uwalniając zasoby dla wcześniej mocno ograniczanych inżynierów dźwięku, a także umożliwiając szereg istotnych funkcji, takich jak audio ray tracing.  Ekipa odpowiedzialna za audio  w Ninja Theory, studia tworzącego gry na konsolę Xbox, powiedziała, że są "bardzo podekscytowani", że w końcu mają moc sprzętową dedykowaną ich zadaniom. Powiedzieli oni, że dedykowany układ audio Series X oznacza, że ​​nie będą musieli poświęcać dźwięku, aby nie zabierać zasobów innym elementom projektu.  "To bardzo ekscytujące" - powiedziała o nowej konsoli starsza projektantka dźwięku Daniele Galante. "Będziemy mieć dedykowany układ do pracy z dźwiękiem, co oznacza, że ​​w końcu nie będziemy musieli walczyć z programistami i artystami o pamięć i moc procesora". 

Xbox Series X będzie posiadało dedykowany układ audio, co oznacza lepszej jakości dźwięk oraz więcej efektów. Możliwa będzie również obsługa audio ray tracingu.

Kierownik audio David Garcia dodał: "Przyjmujemy za pewnik, że grafika jest napędzana własnymi kartami wideo. Ale w audio nie mieliśmy czegoś takiego. Teraz mamy trochę mocy poświęconej wyłącznie nam". Microsoft wcześniej sugerował, że nowa konsola może mieć jakąś formę akceleracji sprzętowej audio , co wynikało ze scenariusza wystąpienia, które miało się wydarzyć podczas GDC pod koniec tego miesiąca. Zaangażowanie Microsoftu w audio może być odpowiedzią na ambitne plany Sony, które rozpoczęły się wraz z przejęciem Audiokinetic , których technologia jest wykorzystywana niemal we wszystkich grach AAA u Sony. Twórcy PlayStation 5 ogłosili już, że nowa konsola będzie obsługiwać dźwięk 3D , funkcję, którą wbudowana akceleracja  sprzętowa umożliwi również Xboxowi.

Dźwięk 3D wykorzystuje rendering binauralny do symulacji dźwięków "przemieszczających się" od jednego ucha do drugiego, tworząc iluzję realistycznego dźwięku 3D. Co najważniejsze, dźwięk 3D działa skutecznie tylko ze słuchawkami, więc bardziej nadaje się do gier VR, w których immersja jest kluczowa, a korzystanie ze słuchawek jest niemal konieczne. Inżynier Microsoft zasugerował również niedawno, że Xbox Series X będzie w stanie obsługiwać pewną formę audio ray tracingu. Podobnie jak wizualne śledzenie promieni, forma audio jest niesamowicie wymagająca pod względem zasobów i prawdopodobnie nie byłaby możliwa bez jakiejś formy przyspieszania sprzętowego. Ta funkcja umożliwi dźwiękowi reagowanie na świat w grze w czasie rzeczywistym, zmieniając efekty pogłosu w pomieszczeniach w zależności od liczby obiektów lub zamkniętych drzwi i okien. Przede wszystkim jednak Galante z Ninja Theory powiedziała, że innowacje audio następnej generacji będą oznaczać, że inżynierowie będą mogli mniej martwić się ograniczeniem ilości dźwięków lub głosów używanych w ich grach.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Xbox Series X będzie miał własny dedykowany układ audio i audio ray tracing

 0