Xbox za słaby na Baldur's Gate III. Gra może zostać znacznie opóźniona

Xbox za słaby na Baldur's Gate III. Gra może zostać znacznie opóźniona

Michael Douse, dyrektor ds. wydawniczych w Larian Studios, ogłosił na Twitterze, że wydanie gry Baldur's Gate III na platformach Xbox może zostać opóźnione do 2024 roku. W swoim wpisie zaznaczył, że brak konkretnej daty premiery nie wynika z jakiejś umowy na wyłączność.

Posiadacze konsol Xbox otrzymają Baldur's Gate III znacznie później...

Baldur's Gate III, będące kontynuacją popularnej serii gier RPG, pojawi się najpierw na PC 3 sierpnia, a na konsoli PlayStation 5 6 września. Jednak wersji na Xbox Series S / X brakuje jakichkolwiek aktualizacji. Douse przypisuje to ograniczeniom technicznym niższej konsoli Xbox Series S, na której studio napotyka problemy z prawidłowym działaniem kooperacji na podzielonym ekranie. „Problemem jest przeszkoda techniczna. Nie możemy usunąć funkcji podzielonego ekranu, ponieważ jesteśmy zobowiązani do uruchamiania z parzystością funkcji, więc nadal staramy się, aby działała ”, powiedział Douse w kolejnym tweecie, odnosząc się do tego, dlaczego Larian nie może po prostu odrzucić funkcji na Xbox Series S. 

Mimo trudności związanych z implementacją tej funkcji, ekipa Larian Studios jest zdeterminowana, by zapewnić jak najlepsze doświadczenie gry dla graczy na konsolach Xbox Series S i Series X i kontynuuje pracę nad dostarczeniem pełnej funkcjonalności, aby wszyscy fani mogli w pełni cieszyć się światem Baldur's Gate 3 bez względu na platformę.

W ostatnim czasie słabsza konsola Microsoftu, czyli Xbox Series S, stała się przedmiotem debaty wśród graczy. Niektórzy twierdzą, że ta tańsza wersja konsoli ogranicza gry nowej generacji do 30 klatek na sekundę. To jest jednak kompromis, jaki trzeba podjąć, by korzystać z mniej kosztowego systemu. Jednak w przypadku gry Baldur's Gate III, wydanie na konsolę Xbox wydaje się wprowadzać opóźnienia dla całego ekosystemu Xbox obecnej generacji - zarówno na Series S, jak i Series X. Powodem tego jest wyzwaniem, jakim jest implementacja funkcji podzielonego ekranu. Zespół odpowiedzialny za grę musi uporać się z tym problemem, aby zapewnić pełne i satysfakcjonujące doświadczenie dla graczy na konsolach Xbox.

Xbox Series S ma problemy z wydajnością w trybie kooperacji na podzielonym ekranie.

Posiadacze konsol Microsoftu mogą odczuwać niecierpliwość, widząc, że właściciele komputerów PC lub konsol PS5 będą mieli dostęp do gry Baldur's Gate 3 znacznie wcześniej, jednak dyrektor generalny Larian Studios, Swen Vincke, podkreślił, że dla studia równość funkcji między platformami Xbox jest niezwykle istotna, niezależnie od oczekiwań Microsoftu. W wywiadzie potwierdził, że ekipa intensywnie pracuje nad włączeniem funkcji podzielonego ekranu, ale jest to złożony proces, biorąc pod uwagę ogrom gry. Wymaga to wielu rund optymalizacji, aby zapewnić płynność rozgrywki.

Vincke zaznaczył, że Baldur's Gate 3 działa doskonale, gdy tylko jedna postać przemierza miasto, ale kiedy drużyna rozdziela się na różne kierunki, angażując się w osobne zadania i walkę w trybie kooperacyjnym, ilość aktywności na ekranie wzrasta, co może stanowić wyzwanie dla konsol. Wymaga to dużej ilości pamięci, a różnice między Xbox Series X z 16 GB RAM a Series S z 10 GB RAM wpływają na to, jak dobrze gra może obsługiwać tryb podzielonego ekranu.

 

 

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Xbox za słaby na Baldur's Gate III. Gra może zostać znacznie opóźniona

 0