Analityk Ming-Chi Kuo donosi o słabej sprzedaży serii Xiaomi 17 – dostawy mogą spaść nawet do 8 mln sztuk zamiast planowanych 10 mln. Powodem jest niskie zainteresowanie podstawowym modelem. Xiaomi może być zmuszone do obniżek cen lub intensywniejszego marketingu.
Xiaomi może być zmuszone do zastosowania obniżek w przypadku najnowszej serii urządzeń. Cieszący się popularnością analityk, Ming-Chi Kuo, donosi o słabej sprzedaży podstawowego modelu. Jego ostatnie badania branżowe wykazały, że dostawy serii Xiaomi 17 są mniejsze o 20% niż pierwotnie zakładano. Planem było osiągnięcia dostaw na poziomie 10 milionów egzemplarzy.
Jako powód stosunkowo słabego zainteresowania modelem Xiaomi 17 analityk podaje konkurencję ze strony iPhone’a 17.
Kuo przewiduje nawet, że dostawy najnowszej linii smartfonów mogą być na słabszym poziomie niż dla serii Xiaomi 15, czyli około 8 milionów sztuk. Analityk uważa, że nastąpi to, jeśli producent nie wprowadzi lepszych cen lub nie wzmocni działań marketingowych.
15-20% zamiast 50-55%
Przyczyną mniejszych dostaw jest niższa popularność podstawowego modelu. Według wcześniejszych przewidywać model Xiaomi 17 miał odpowiadać za około 50-55% ogólnego popytu na całą serię. Po premierze okazało się jednak, że smartfon ten odpowiada za jedynie 15-20% zapotrzebowania.
Xiaomi 17 Series Update & Analysis: Shipment Cut, Challenges, and Paths Back to Growth
— 郭明錤 (Ming-Chi Kuo) (@mingchikuo) September 29, 2025
1. Shipment plan cut: My latest industry surveys point to a significant ~20% cut for the Xiaomi 17 series shipments (from an original target of ~10M units). If there is no further step-up in…
Co ciekawe Kuo donosi o wzroście popytu na modele Xiaomi 17 Pro i Pro Max. Niemniej jednak nawet ta niespodzianka nie była w stanie nadrobić różnicy między spodziewaną a realną sprzedażą. Koniec końców dostawy serii Xiaomi 17 zostały zredukowane o wspomniane na początku 20%.
Winny iPhone 17?
Jako powód stosunkowo słabego zainteresowania modelem Xiaomi 17 analityk podaje konkurencję ze strony iPhone’a 17. Konkretniej chodzi o jego pozycję na rynku chińskim, która okazała się silniejsza niż się spodziewano. Kuo uważa również, że Xiaomi może obniżyć ceny, jeśli sprzedaż serii nie wzrośnie podczas Złotego Tygodnia będącego świętem narodowym Chin, które zwykle trwa od 1 do 7 października. Mając tydzień wolnego ludzie mogą chętniej chodzić po sklepach i kupować elektronikę.
Xiaomi chwaliło się rekordem sprzedaży
Warto w tym wszystkim zauważyć, że producent pochwalił się rekordem sprzedażowym serii Xiaomi 17. Jak wynika z ich komunikatu, w ciągu zaledwie 5 minut od uruchomienia ustanowiono nowy najlepszy wynik. Nie podano jednak konkretnej liczby sprzedanych egzemplarzy.
Spodobało Ci się? Podziel się ze znajomymi!
Pokaż / Dodaj komentarze do:
Xiaomi… gorsze? Spodziewali się 50-55%, wyszło 15-20%