Xiaomi ujawniło wyniki finansowe za drugi kwartał 2024 roku, które wykazały wzrost przychodów i zysku dzięki silnej sprzedaży smartfonów. Raport jest pierwszym, który podaje również dane sprzedaży pojazdu elektrycznego SU7.
Xiaomi w okresie od kwietnia do czerwca bieżącego roku wygenerowało 46,5 mld CNY (6,5 mld USD) ze sprzedaży smartfonów. To o 27% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Firma sprzedała 42,2 miliona sztuk telefonów, wliczając do tego modele submarki Redmi i Poco. Smartfony klasy premium stanowiły 22,1% sprzedaży i tutaj również nastąpiła poprawa rok do roku.
Xiaomi ujawniło wyniki za drugi kwartał 2024 roku.
Ten segment obejmuje modele sprzedawane w Chinach kosztujące ponad 3000 CNY (420 USD); niektóre z nich, takie jak Xiaomi 14 Pro lub Xiaomi Mix Fold 3, są nadal niedostępne poza rynkiem krajowym.
Xiaomi pozostaje trzecią co do wielkości marką smartfonów na świecie już 16. kwartał z rzędu, za Apple i Samsungiem. Znalazła się także w pierwszej dwójce w regionie Ameryki Łacińskiej i Bliskiego Wschodu, z odpowiednio 18,6% oraz 21,2% udziałem w rynku.
Łączna liczba użytkowników w ekosystemie Xiaomi wynosi obecnie 676 milionów, co oznacza wzrost o 11,5% rok do roku. Liczba ta jest jeszcze bardziej imponująca, gdy weźmiemy pod uwagę, że liczba użytkowników w Chinach wynosi 164 miliony, co oznacza, że trzech na czterech użytkowników znajduje się poza rynkiem krajowym.
Raport był również pierwszym, w którym Xiaomi podało wyniki sprzedaży swojego pojazdu elektrycznego SU7 — 27 307 samochodów od czasu wprowadzenia modelu do sprzedaży w kwietniu.
Lu Weibing, założyciel i prezes Xiaomi, ujawnił, że korporacja jest na dobrej drodze do dostarczenia 120 000 samochodów do końca 2024 r., a fabryki pracują teraz na dwie zmiany, aby sprostać popytowi.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Xiaomi prezentuje wyniki. Co piąty sprzedawany telefon to flagowiec