Xiaomi opublikowało raport finansowy, z którego wynika, że firma z Chin zanotowała spadek przychodów w czwartym kwartale 2022 roku. Winą za ten stan rzeczy obwinia spadek dostaw smartfonów.
Xiaomi nie zaliczyło udanych miesięcy. Gigant z Państwa Środka zaliczył spadek przychodów w Q4 2022 r. a winą za to obarcza nagłe zmniejszenie dostaw smartfonów. Jak informuje Retuers, firma w przytoczonym okresie wygenerowała ze sprzedaży produktów 66,05 miliarda juanów (9,6 mld dolarów), co stanowi spadek aż o 22,8% w porównaniu do 85,58 mld juanów z analogicznego kwartału 2021 roku. Chociaż liczby były nieco lepsze niż przewidywali analitycy, oznaczają kolejny kwartał spadku przychodów firmy. Jakby tego było mało dochód netto spadł do zaledwie 1,46 mld juanów i jest to spadek o 67,3% względem 4,473 miliarda juanów w 2021 r. Firma z pewnością boryka się ostatnio z pewnymi wyzwaniami.
Xiaomi wygenerowało w Q4 2022 r. 66,05 miliarda juanów, co daje spadek o 22,8%.
W związku z tym wypada zadać sobie pytanie, czy przyszłość Xiaomi wygląda kolorowo? Po pierwsze korporacja straciła pierwsze miejsce na rynku indyjskim, zaś ogólny regres w tym kraju w 2022 roku wyniósł 24% rok do roku. Korporacja znalazła się na trzecim miejscu w globalnym rynku smartfonów, przegrywając z Samsungiem i Apple. To ciężki cios dla Xiaomi, który zaliczył cztery kolejne kwartały ze spadkami przychodów, przy czym największy regres miał miejsce w czwartym kwartale 2022 r. Czas pokaże, czy Xiaomi odwróci ów niekorzystny trend i ujrzymy wzrosty przychodów.
Prezes grupy Xiaomi, Lu Weibing powiedział, iż wprawdzie ogólna sytuacja na rynku w Chinach może ulegać poprawie, to przedsiębiorstwo potrzebuje czasu, aby uzyskać znaczące odbicie w sprzedaży i zyskach. Dodał, że spadki rok do roku mogą być kontynuowane w pierwszej połowie 2023 r. Patrząc na cały 2022 rok, dział smartfonów Xiaomi odnotował 167,2 mld juanów przychodów i jest to spadek o 20% względem 2021 roku. W ubiegłym roku producent sprzedał 150,5 mln smartfonów, o 20,8% mniej niż rok wcześniej. Z drugiej strony gigant dostarczył na rynek 12,4 mln sztuk telewizorów, z kolei przychody z tego typu sprzętu wzrosły o ponad 40% rok do roku. Dobrze radziły sobie m.in. pralki czy lodówki.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Xiaomi zalicza spadek przychodów i dostaw smartfonów