Firma Xreal, dawniej znana jako Nreal, powróciła na CES ze swoimi okularami AR, które stanowić mogą tańszą alternatywę dla wyczekiwanych gogli Apple Vision Pro.
Nowy Xreal Air 2 Ultra podąża za modelem Nreal Light z 2019 roku i przywraca śledzenie przestrzenne i śledzenie dłoni z dokładnością 6DoF (sześć stopni swobody), wraz z szerszym polem widzenia (FOV) 52 stopni i ostrością 42 pikseli na stopień w bardzo lekkiej 80-gramowej, ale wytrzymałej tytanowej konstrukcji. Firma chwali się, że ta specyfikacja sprawia, że Air 2 Ultra za 699 dolarów jest atrakcyjną alternatywą dla Vision Pro za 3499 dolarów.
Xreal powróciła na CES ze swoimi okularami AR, które stanowić mogą tańszą alternatywę dla wyczekiwanych gogli Apple Vision Pro.
Wymagane dodatkowe urządzenie
W przeciwieństwie do samodzielnych headsetów do rzeczywistości mieszanej, okulary z serii Air 2 wymagają zewnętrznej jednostki obliczeniowej, takiej jak smartfon, komputer lub moduł Xreal Beam, połączonej przez USB-C. Podczas gdy wcześniejsze modele Air 2 Pro i Air 2 były pozycjonowane bardziej jako urządzenia wearable z wyświetlaczem osobistym, Air 2 Ultra kładzie nacisk na możliwości obliczeń przestrzennych 6DoF, co oznacza, że wirtualne obiekty można odwzorowywać na świecie rzeczywistym podczas spaceru.
Możliwości Air 2 Ultra
Umożliwiają to umieszczone z przodu podwójne czujniki otoczenia 3D, a także procesory Qualcomm Snapdragon w Samsungu Galaxy S23 lub S22, iPhonie 15 lub dowolnym komputerze Mac lub Windows, na którym można uruchomić launcher Nebula firmy Xreal. Jeśli posiadacie już Xreal Beam, możesz także podłączyć Air 2 Ultra, aby uzyskać 3DoF (czytaj: proste śledzenie głowy) podczas odtwarzania wideo lub grania na konsoli. Co dziwne, firma nie planuje obecnie obsługi większej liczby smartfonów, ale przygotowuje nową, niestandardową jednostkę obliczeniową, która w pewnym momencie będzie współpracować z Air 2 Ultra.
Podobnie jak Pro, Air 2 Ultra obsługuje trzy poziomy przyciemniania elektrochromowego w celu zwiększenia zanurzenia (bez potrzeby stosowania fizycznej osłony), a także technologię kierunkowego dźwięku zapewniającą większą prywatność oraz dwa mikrofony do interakcji głosowej. Poza tym zastosowano tu dobrze znane już panele Sony micro OLED o rozdzielczości 1080p na oko, częstotliwości odświeżania do 120 Hz (90 Hz w trybie 3D) i jasności do 500 nitów (250 nitów w trybie 3D). Xreal dodało, że te okulary mogą wyświetlać wirtualny ekran 2D „o przekątnej odpowiadającej 154 calom z odległości 4 metrów” i że posiadają „certyfikat TÜV Rheinland potwierdzający dokładność kolorów, komfort oczu, niski poziom niebieskiego światła i brak migotania”.
Przystępna cena
Xreal Air 2 Ultra za 699 dolarów jest już dostępny w przedsprzedaży, a jeśli kupiliście już Nreal Light jakiś czas temu, najprawdopodobniej kwalifikujecie się do zniżki w wysokości 100 dolarów. To wciąż nie tak niska cena, jak podstawowa cena Meta Quest 3 wynosząca 500 dolarów, ale z drugiej strony Air 2 Ultra jest na razie skierowany głównie do programistów. Warto jednak dodać, że nadchodzące narzędzia NRSDK 2.2 oparte na Unity nie będą dostępne do czasu rozpoczęcia dostaw tych okularów w marcu. Tylko wtedy programiści będą mogli wykorzystać ulepszone śledzenie dłoni, rozpoznawanie gestów dłoni, kotwice przestrzenne, siatkę głębi i inne. Oznacza to, że Xreal będzie musiał pozyskać jak najwięcej programistów, aby zbudować swój ekosystem rzeczywistości mieszanej, zanim w ogóle przyciągnie uwagę konsumentów.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Xreal Air 2 Ultra ma być niedrogą alternatywą dla Apple Vision Pro