Assassin’s Creed Shadows to jedna z najbardziej kontrowersyjnych (i ambitnych) odsłon serii. Osadzona w feudalnej Japonii gra spotkała się z zarzutami o historyczną nieścisłość, głównie ze względu na obecność Yasuke - afrykańskiego samuraja.
W nowym wywiadzie twórcy gry ujawnili, że początkowo Naoe (młodej ninja) miała być jedyną protagonistką, a postać Yasuke dodano dopiero na późniejszym etapie produkcji. Decyzję o wprowadzeniu drugiego bohatera podjęto, aby zapewnić dwa różne punkty widzenia i odmienne style rozgrywki.
„Zdecydowaliśmy się na wprowadzenie dwóch odrębnych perspektyw i wyraźnie różniących się stylów walki – to wtedy Yasuke dołączył do historii”, powiedział Jonathan Dumont, producent kreatywny gry, w rozmowie z Gamerant.
Ubisoft zainwestował około 20 milionów dolarów i przesunął premierę gry, podobno po to, by ograniczyć rolę Yasuke i bardziej skupić się na Naoe
Już w udostępnionych materiałach z rozgrywki widać, że Naoe została znacznie bardziej rozwiniętą postacią niż Yasuke, co wynika z faktu, że początkowo była główną bohaterką. Jednak możliwość gry obiema postaciami może wprowadzić większą różnorodność i swobodę w eksplorowaniu świata Assassin’s Creed Shadows.
Ubisoft ogranicza rolę Yasuke po kontrowersjach
Po fali krytyki Ubisoft zainwestował około 20 milionów dolarów i przesunął premierę gry, podobno po to, by ograniczyć rolę Yasuke i bardziej skupić się na Naoe. To opóźnienie najwyraźniej wyszło grze na dobre - pierwsze opinie o Assassin’s Creed Shadows są bardzo pozytywne, sugerując, że Ubisoft może mieć na rękach hit.
Jeżeli faktycznie recenzje będą dobre i gracze będą zadowoleni, to na pewno będzie to moment zwrotny dla francuskiej firmy, która od początku zeszłego roku nie ma dobrej passy. Oby jednak los się do nich uśmiechnął.

Pokaż / Dodaj komentarze do: Yasuke miało nie być - Assassin's Creed Shadows początkowo miało jednego bohatera