Według byłego prezesa PlayStation, Shuhei Yoshidy, PS5 jest na zupełnie innym poziomie, jeśli chodzi o łatwość tworzenia gier. Większość z nas z pewnością słyszała o trudach związanych z tworzeniem tytułów dla Sony PlayStation 3. Różni programiści narzekali na dość toporną architekturę konsoli, a wielu z nich było z drugiej strony krytykowanych i zarzucano im, że nie wykorzystali w pełni potencjału sprzętu PS3. PlayStation 4 jest znacznie bardziej przystępne, jeśli chodzi o opracowywanie gier i dlatego adaptacja gier z PC na PS4 jest dziecinnie prosta od czasu premiery konsoli w 2013 roku.
Tworzenie gier na PlayStation 5 ma być proste jak nigdy dotąd i jest to świetna informacja dla graczy...
Sony zauważyło jak ważna jest łatwość pracy dla programistów, a w najnowszym wydaniu Dengeki PlayStation (numer 683) Shuhei Yoshida wspomniał o rozwoju gier na nadchodzące PlayStation 5. "Era PS3 była jednym z najtrudniejszych czasów w 25-letniej historii SIE" - powiedział były prezes PlayStation - "Trudności z tworzeniem gier były zauważalne". Według Yoshidy PS5 jest na niespotykanym dotąd poziomie, jeśli chodzi o łatwość tworzenia gier. "Jeśli trudność ze sprzętem stanie się przeszkodą nie do pokonania, programiści nie mogą się skoncentrować na tworzeniu gier. W każdym razie sprzęt ułatwia powstawanie gier, dzięki czemu można spędzać więcej czasu na tworzeniu gier".
Yoshida dodał, że choć tworzenie PS4 było łatwe, ale PS5 wyprzedza nawet PS4. Sony jeszcze oficjalnie nie zaprezentowało PS5, które pojawi się 2020 roku. Konsola będzie napędzana niestandardowym układem AMD z procesorem Zen 2 i procesorem graficznym Navi oraz specjalnie zaprojektowanym dyskiem SSD. Jak wykazał główny architekt systemu Sony, Mark Cerny, ten najnowocześniejszy dysk SSD pozwoli na znacznie szybsze ładowanie. Ostatnie pogłoski sugerują, że Sony zamierza wypuścić w przyszłym roku PS5 Pro wraz z modelem podstawowym.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Yoshida: Tworzenie gier na PS5 jest łatwe jak nigdy dotąd