YouTube to jedna z platform, na których nietrudno o dezinformację i tytuły wprowadzające w błąd. Google podejmuje dalsze wysiłki z tym problemem i idzie na pełną wojnę z użytkownikami, którzy stosują clickbaitowe nazwy filmów lub miniatur.
YouTube walczy z clickbaitowymi filmami
Google ogłosiło na blogu, że zamierza walczyć z clickbaitowymi tytułami oraz miniaturami filmów na YouTube. Serwis chce przede wszystkim zwiększyć egzekwowanie zasad związanych z materiałami, których tytuł lub miniatura obiecuje widzom coś, czego w rzeczywistości nie zawiera. Szczególnie tyczy się to treści związanych z najnowszymi wydarzeniami na świecie lub bieżącymi wiadomościami. Zmiany początkowo zaczną obowiązywać wyłącznie w Indiach, które będą poligonem doświadczalnym dla aktualizacji reguł.
YouTube wypowiada wojnę filmom z clickbaitowymi tytułami i miniaturkami.
Zapewne jeżeli testy zakończą się pomyślnie, to rygorystyczne podejście do clickbaitów na YouTube będzie wdrożone też na innych rynkach, na których działa popularna platforma. YouTube nie zamierza jednak karać autorów clickbaitowych filmów tylko kasować ich materiały, przynajmniej początkowo.
Jakie treści będą kasowane? Google jako przykład podało film nazwany "Prezydent zrezygnował!" podczas gdy sam materiał nie odnosi się do rezygnacji głowy państwa.
Inny przykład to miniatura z napisem „najważniejsze wiadomości polityczne” do filmu, który nie zawiera żadnych materiałów informacyjnych.
Oby restrykcyjna polityka doprowadziła do zmniejszenia liczby clickbaitowych materiałów na YouTube, wyjdzie to z pożytkiem dla odbiorców.
Pokaż / Dodaj komentarze do: YouTube stracił cierpliwość. Takie wideo będzie bez sentymentów usuwać