Na rynku pojawia się coraz więcej oryginalnych gier umiejących niekiedy wywołać sporo kontrowersji. Do jednej z takich produkcji bez wątpienia zalicza się Weedcraft Inc od polskiego studia Vile Monarch, który jest niczym innym jak symulatorem tworzenia oraz dystrybucji marihuany. Okazuje się, że tytuł chociaż cieszy się pewną popularnością wśród społeczności to nie przypadł on do gustu włodarzom mediów społecznościowych. Tym samym wyświetlanie reklam w materiałach z Weedcraft Inc na Facebooku zostało zablokowane zaś filmy wrzucane na YouTube są demonetyzowane. W opublikowanym oświadczeniu przedstawicielka Devolver Digital (wydawcy gry) zauważyła, iż pomimo rozgrywki opierającej się na legalnym prowadzeniu interesu, a także braku aktów przemocy ich produkcja została zbanowana m.in. w serwisie należącym do Marka Zuckerberga.
Materiały z polskiej gry skupiającej się na handlu marihuaną zostały pozbawione przez YouTube wpływów z reklam.
Jej zdaniem to absurdalne podejście, ponieważ tego rodzaju biznes jest dozwolony w wybranych stanach USA. Stephanie Tinsley zauważyła, iż jest to pewien stopień hipokryzji, ponieważ bez większego trudu da się umieszczać reklamy w klipach z bardzo brutalnymi grami. Demonetyzację potwierdził rzecznik YouTube. Powód to oczywiście tematyka Weedcraft Inc naruszająca zasady o używkach, a w tym przypadku narkotykach. Oznacza to, że treści wideo promujące korzystanie lub nadużywanie zakazanych substancji nie mogą zawierać żadnych reklam. Co ciekawe nieco inaczej zaliczamy sytuację, gdy takie filmy omawiające tematykę narkotyków lub podobnych substancji tworzone są do celów czysto edukacyjnych bądź dokumentalnych. Wówczas o ile takie treści nie są szczególnie gloryfikowane nie ma kłopotu z umieszczeniem reklam.
Z jednej strony stanowiska Facebooka i YouTube nie powinny dziwić, gdyż obie firmy znane są z rygorystycznych zasad. Jeśli jednak rzeczywiście tak jak zaznaczyła reprezentantka wydawcy Weedcraft Inc przytoczone serwisy promują brutalne produkcje to powinni solidnie przemyśleć swoje postępowanie. Obecna banicja może w jakimś stopniu przeszkodzić w odniesieniu przez grę większego sukcesu, ponieważ nie była ona mocno promowania w sieci poza właśnie mediami społecznościowymi. W przypadku YouTube demonetyzacja może wpłynąć na popularniejszych twórców, którzy nie zechcą nagrywać wideo z Weedcraft Inc.
Pokaż / Dodaj komentarze do: YouTube i Facebook zablokowały reklamy w materiałach z gry Weedcraft Inc