W dzisiejszych czasach większość osób najpewniej nie wyobraża sobie dnia bez wejścia na YouTube w celu obejrzenia materiałów od ulubionych twórców. Nie ulega wątpliwości, że należąca do Google platforma wideo przez minione lata przyniosła przedsiębiorstwo ogromne przychody zyskując niewyobrażalną popularność. Potwierdza to raport AppAnnie, zgodnie z którym YouTube zdominował konkurencyjne platformy z filmami na urządzeniach mobilnych z zainstalowanym Androidem, z czego 70 procent osób przyznało, że w ubiegłym roku podczas korzystania z telefonu spędzało czas na wymienionym serwisie (dokładnie 7 na 10 minut poświęcono na oglądanie filmów na YouTube). Drugie oraz trzecie miejsce zajęły strony od Tencent a czwarte zapewne kojarzone przez nielicznych iQIYI. W zestawieniu dziwi natomiast dość daleka pozycja Netflixa, który zajął dopiero szóstą lokatę natomiast Disney+ oraz HBO GO w ogóle nie trafili do rankingu. Z drugiej strony nie wolno zapominać, że YouTube oraz Netflix w pewnym stopniu różnią się od siebie.
Według statystyk AppAnnie użytkownicy Androida w 2019 roku 7 na 10 minut spędzali na oglądaniu YouTube.
Użytkownicy na pierwszej platformie mogą udostępniać bezpłatnie przeróżne filmy i to na tym aspekcie opiera się działalność zaś Netflix to producent, który również publikuje u siebie filmy czy seriale innych wytwórni. Ponadto YouTube w przeciwieństwie do Netflixa funkcjonującego za sprawą płatnych subskrypcji pozostaje darmowym rozwiązaniem. Zresztą i w streamingu wideo powoli robi się ciasno wystarczy przytoczyć ofertę Disney+, HBO GO lub Apple+. Reed Hastings, prezes Netflix przyznał w lipcu 2019 roku, że YouTube jest siedem razy większy od dowodzonej przez niego firmy pod względem godzin oglądania oraz proponowanej usługi. Próba pokonania konkurenta będzie więc dla Netflixa nie lada wyzwaniem. Co ciekawe według danych Sandvine z poprzedniego roku YouTube odpowiada za 37 procent całego światowego ruchu internetowego na sprzęcie mobilnym. Rzekomo ma to związek z krótszymi niż na Netflixie treściami.
Dodatkową przewagą serwisu Google nad rywalem jest coś, czego on nie ma, a mianowicie streaming muzyki. YouTube Music zanotował spory wzrost zainteresowania między grudniem 2017 a grudniem 2019 roku docierając do 15 milionów użytkowników. Sam Alphabet opublikował wyniki finansowe dotyczące m.in. popularnej platformy wideo, z których wynika, że wpływy z reklam wzrosły w 2019 roku o 36 procent, dzięki czemu odpowiadają one za 9 procent łącznych zarobków Alphabet. Nie da się ukryć, że YouTube oferuje treści przyciągające uwagę widza jak choćby poradniki kulinarne, oficjalne teledyski muzyczne, nietypowe klipy czy różnego rodzaju dla wielu przydatne poradniki. A wy ile czasu średnio spędzanie na tej stronie?
Pokaż / Dodaj komentarze do: YouTube najdłużej oglądanym serwisem na urządzeniach mobilnych