Google przygotowuje się do wprowadzenia aplikacji YouTube Create na urządzenia z systemem iOS, prawie dwa lata po premierze wyłącznie na Androidzie. Jak donosi TechCrunch, firma prowadzi już rekrutację inżynierów w Bengaluru (Indie), którzy będą odpowiedzialni za stworzenie wersji na iPhone’y i iPady.
YouTube Create to bezpłatny mobilny edytor wideo skierowany do twórców treści (zarówno tych tworzących Shorts, jak i dłuższe materiały). Aplikacja oferuje efekty, GIF-y, naklejki oraz bogate narzędzia edycyjne. Powstała we współpracy z ponad 3000 twórców i jest odpowiedzią Google na popularność CapCut (od ByteDance) i InShot.
YouTube Create odnotowuje 28% wzrost aktywnych użytkowników rok do roku.
Aplikacja odstaje od konkurencji pod względem popularności. W II kwartale 2025 roku CapCut zanotował 66 milionów pobrań na Androidzie, InShot – 21 milionów, a YouTube Create zaledwie poniżej 500 tysięcy, osiągając łącznie 4 miliony od debiutu. Również aktywność użytkowników pokazuje skalę różnic: CapCut ma ponad 442 mln aktywnych użytkowników miesięcznie, InShot – 92 mln, a YouTube Create mniej niż 1 mln.
Nowa aplikacja YouTube wskoczy na iOS
Na iOS, gdzie aplikacja dopiero ma zadebiutować, rywalizacja jest równie ostra – CapCut ma tam 194 mln użytkowników miesięcznie. Mimo to YouTube Create odnotowuje 28% wzrost aktywnych użytkowników rok do roku, co przewyższa CapCut (9%) i InShot (spadek o 7%).
Aplikacja zyskuje popularność głównie w Indiach (obecnie 51% użytkowników), ale rośnie także w Indonezji, Niemczech, Brazylii, Wielkiej Brytanii oraz dynamicznie w Hiszpanii, Korei Południowej i Francji. Premiera na iOS może być kluczowym krokiem w walce o większy udział w rynku mobilnych edytorów wideo.

Pokaż / Dodaj komentarze do: YouTube nareszcie dostarcza nową appkę na iOS. Dwa lata po Androidzie