YouTube nie przestaje eksperymentować i tym razem postawił na wspieranie mniejszych twórców. W czerwcu ubiegłego roku platforma ogłosiła funkcję „Hype” (Podbijanie filmów), która pozwala widzom wyróżniać do trzech filmów tygodniowo twórców z mniej niż 500 tys. subskrybentów.
Hype zadebiutowało przed rokiem w Brazylii, Turni i na Tajwanie, ale teraz YouTube rozszerza funkcję na 39 krajów, w tym USA, Wielką Brytanię, Japonię, Koreę, Indonezję i Polskę, oraz wprowadza szereg usprawnień zarówno dla fanów, jak i dla samych twórców.
Dla widzów YouTube wprowadza dedykowany przycisk hype pod filmem.
Jak działa „Hype”?
Filmy oznaczone jako „hypowane” zdobywają punkty i mają szansę pojawić się na specjalnej liście rankingowej w menu Eksploruj. Twórcy z mniejszą widownią otrzymują dodatkowe punkty, co zwiększa ich szanse na odkrycie przez nowych odbiorców.

Dla widzów YouTube wprowadza dedykowany przycisk hype pod filmem, ale również odznakę „hyped” wyświetlaną na wyróżnionych filmach, a ci zyskają także możliwość filtrowania feedu domowego według kategorii „hyped”. Ponadto otrzymają powiadomienia, gdy wspierany film zbliża się do listy rankingowej, a wprowadzona została także nowa miesięczna odznaka „hype star” dla najbardziej aktywnych fanów.
Nowości dla twórców
Twórcy otrzymają pełny wgląd w działanie funkcji i w aplikacji YouTube Studio będą mogli sprawdzić liczbę podbić i punkty zdobyte przez każdy film. Dodano też nową kartę hype w analizach wideo, a podsumowania hype będą również widoczne w cotygodniowych raportach danych. YouTube zapowiada także kolejne plany, w tym listy rankingowe tematyczne, np. dla gier czy stylu.
Warto też odnotować, że funkcja nie będzie dostępna przy wszystkich filmach podczas tego ograniczonego testu beta. Niemniej jednak cieszy fakt, że YouTube stara się wspierać mniejszych twórców, którym przeważnie trudniej jest walczyć o zasięgi z gigantami.

Pokaż / Dodaj komentarze do: YouTube w Polsce z nową funkcją. Oto co się zmienia