YouTube Music eksperymentuje z funkcją znaną ze Spotify

YouTube Music eksperymentuje z funkcją znaną ze Spotify

YouTube Music szykuje narzędzie do wyświetlania oraz udostępniania tekstów z utworów muzycznych. Tym samym serwis zainspiruje się rozwiązaniem, które od dawna dostępne jest dla użytkowników Spotify. Nowa funkcja została dostrzeżona w kodzie aplikacji.

YouTube cały czas pracuje nad różnymi usprawnieniami, które mają za zadanie poprawić komfort korzystania z serwisu i nie inaczej jest tym razem. YouTube Music chce konkurować ze Spotify i testuje opcję, którą oferuje rywal. Chodzi o prezentowanie tekstów piosenek w formie obrazka. Informację o narzędziu dostrzeżono w najnowszym pliku APK YouTube Music (wersja 7.33.51), więc coś ewidentnie jest na rzeczy. Oczywiście nie znaczy to, że funkcja kiedykolwiek zostanie wdrożona.

YouTube Music wyświetli tekst piosenki jako obrazek

Na pierwszy rzut oka nie jest to innowacyjny pomysł, a Spotify wprowadził go jakiś czas temu, aczkolwiek do tej pory opcji brakowało na YouTube Music. Kod odnosi się konkretnie do ścieżki pliku oznaczonej jako „lyrics_share_image.png”. Kod nie wyjaśnia dokładnie, jak ta funkcja może działać, ale wydaje się, że skopiuje rozwiązanie Spotify i będzie po prostu przenosić tekst piosenki na obrazek. Może wykorzystania zostanie do tego celu AI?

YouTube

W Spotify możemy wybrać konkretne wersy tekstu, a następnie przekształcić je w atrakcyjne wizualnie obrazy. Zawierają one również link do utworu, jeśli udostępniamy go w mediach społecznościowych. Ta funkcja mogłaby również służyć jako promocja dla samego YouTube Music, ponieważ ludzie byliby zachęcani do sprawdzania utworów na platformie. To z kolei mogłoby sprawić, że niektórzy założyliby konto w YouTube Music i w ten sposób zwiększono by bazę użytkowników.

YouTube szykuje funkcję dla artystów

Jednocześnie YouTube Music chce dodać element pokazujący miesięczną liczbę odbiorców dedykowany artystom. Miesięczna liczba użytkowników będzie obliczana na podstawie unikalnej grupy osób, które oglądały albo słuchały danego materiału w ciągu 30 dni na całym YouTube. Zaliczają się do tego też krótkie filmiki, shortsy czy muzyka. Nie wiadomo, kiedy funkcja zostanie dodana.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: YouTube Music eksperymentuje z funkcją znaną ze Spotify

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł