YouTube ujawnił, ile osób korzysta z płatnej opcji Premium. Usługa subskrypcyjna odnotowała wzrost rok do roku i nie może narzekać na brak zainteresowania.
YouTube Premium i Music posiadają bazę 80 milionów abonentów i jest to wzrost o 30 mln względem 50 milionów z września 2021 roku. To duży sukces, zwłaszcza jak na platformę, która większość treści oferuje za darmo. Firma twierdzi, że w ciągu ostatnich trzech lat zapłaciła twórcom, artystom i firmom z branży medialnej ponad 50 miliardów dolarów; ta suma obejmuje ponad 6 miliardów dolarów dla przemysłu muzycznego w okresie od lipca 2021 do czerwca 2022 roku. Jednocześnie w tym roku YouTube udostępnił narzędzie Shorts, stanowiące konkurencję dla TikToka, które dziennie generuje 30 mld wyświetleń. Korzystają z niego też muzycy.
YouTube Premium i Music posiadają 80 mln abonentów (o 30 mln więcej niż we wrześniu zeszłego roku).
YouTube Red wystarotwał w październiku 2015 r., z kolei trzy lata później zmieniono nazwę usługi na YouTube Premium. Jakiś czas później do zespołu dołączył człowiek odpowiadający za muzykę, Lyor Cohen, który wcześniej działał m.in. dla Def Jam Records i Warner Music. Ruch ten nastąpił po latach kontrowersyjnych relacji między YouTube a przemysłem muzycznym w związku ze stosunkowo niskimi opłatami licencyjnymi. Od tamtej pory serwis ciężko pracował, aby proponować lepsze stawki. YouTube Premium nie proponuje oszałamiającej ilości opcji, w zamian za 23,99 zł miesięcznie otrzymujemy treści bez reklam, pobieranie materiałów czy YouTube Music Premium. Najlepszą opcją z tego jest brak reklam, których niekiedy w jednym filmie jest naprawdę sporo.
Co ciekawe YouTube zamierzał umieścić opcję wyświetlania materiałów w 4K w abonamencie Premium, aczkolwiek po kontrowersjach, jakie wywołała ta informacja, platforma wycofała się z tego planu. Blokada rozdzielczości 4K (3840 × 2160 pikseli) dla zwykłych użytkowników oczywiście nie mogła uzyskać aprobaty, więc firma wyłączyła tę funkcję. Serwis przyznał, iż każdy powinien posiadać dostęp do 4K bez żadnych ograniczeń i płacenia za członkostwo. Nie wiemy, jaki był wynik eksperymentu, który przeprowadzono.
Pokaż / Dodaj komentarze do: YouTube Premium i Music zyskały w rok 30 mln abonentów