YouTube rozpoczyna publiczne testy funkcji Playables, która pozwala grać w gry

YouTube rozpoczyna publiczne testy funkcji Playables, która pozwala grać w gry

YouTube to już nie tylko platforma, na której obejrzymy filmy czy posłuchamy muzyki, ale także serwis do grania. Jakiś czas temu pisano o zamkniętych testach funkcji Playables, która teraz została udostępniona publicznie.

YouTube rozpoczął publiczne testy funkcji Playables

YouTube Playables dostępne dla wyselekcjonowanej grupy odbiorców. Teraz przyszła na udostępnienie usługi większej liczbie użytkowników, obecnie pozostaje ona wdrażana stopniowo i nie każdy ma do niej dostęp. Playables pozwala grać w gry, choć nie są to zaawansowane tytuły, tylko proste produkcje przeglądarkowe dla zabicia czasu. Niestety firma nie podaje więcej szczegółów na temat gatunków produkcji objętych programem ani tego, czy powinniśmy spodziewać się bardziej zaawansowanych gier niż oferuje GameSnacks. Nie wiemy też, w jaki sposób deweloperzy mogą udostępnić swoje produkcje w aplikacji.

YouTube Playables, które pozwala grać w gry na popularnej platformie jest testowane przez ograniczoną grupę użytkowników.

YouTube rozpoczyna publiczne testy funkcji Playables, która pozwala grać w gry
 

Niestety lista gier nie jest znana, ale jakiś czas temu ujawniono, iż jedną z testowanych propozycji był Stack Bounce, tytuł, w który da radę grać również za pośrednictwem Google GameSnacks. W przypadku YouTube to posunięcie ma pewien sens, ponieważ gry (nie licząc streamerów gier) to jedna z niewielu form mediów, których platforma obecnie nie udostępnia. YouTube znacznie się rozwinął od czasu, gdy był prostą usługą wideo i oferuje transmisje na żywo, wypożyczanie filmów, muzykę, podcasty, rozrywkę związaną z grami, a obecnie także gry.

YouTube Shorts krytykowane przez część doświadczonych pracowników platformy

Zobaczymy czy narzędzie do grania w gry poradzi sobie lepiej niż Shorts prezentujące krótkie filmiki, które zdaniem części doświadczonych pracowników YouTube szkodzą platformie. Całość podobno zniechęca twórców treści do większej pracy i publikacji dłuższych materiałów. YT miał tym podkopać swój biznes i wpływy z reklam z długich filmów.

Nie wiemy jak przyszłość czeka Shortsy, aczkolwiek serwis bacznie przygląda się wynikom, jakie osiąga, więc niewykluczone, że zrezygnuje z niego w przyszłości, chociaż żadne decyzje pewnie nie zapadły. YouTube Shorts oficjalnie wystartowało w 2020 r. a od dwóch lat jest oferowane także w Polsce.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: YouTube rozpoczyna publiczne testy funkcji Playables, która pozwala grać w gry

 0