Wszystkie platformy społecznościowe ścigają się, by wymyślić ciekawe rozwiązania. Jednym z nich są Shortsy, czyli krótkie klipy, które zostały bardzo pozytywnie odebrane na YouTube.
YouTube Shorts są dostępne od pewnego czasu i jak się okazuje spotkały się z ogromnym zainteresowaniem użytkowników platformy, co potwierdziło samo Google, do którego należy YouTube. YouTube Shorts przekroczyły 50 miliardów dziennych wyświetleń i jest to wzrost z 30 mln wyświetleń generowanych w pierwszym kwartale 2022 roku. Podczas gdy rezultaty są imponujące, liczba wyświetleń krótkich filmów pozostaje w tyle względem Instagrama czy Facebooka. W październiku ubiegłego roku Meta powiedziała, że Reels generował 140 miliardów wyświetleń dziennie w obu sieciach społecznościowych. Podobnie jak inne platformy, YouTube zachęca użytkowników do oglądania krótkich filmów.
YouTube Shorts przekroczyły 50 miliardów dziennych wyświetleń.
TikTok podjął próbę udostępnienia shortsów na telewizorach z Amazon Fire TV, Android TV oraz wybranych modelach smart TV Samsunga i LG. W zeszłym roku YouTube ogłosił, iż 1,5 miliarda zalogowanych użytkowników ogląda klipy każdego miesiąca. Ogromne zainteresowanie YT Shorts to dobra wiadomość dla serwisu, ale musi on na nich zarabiać. W czwartym kwartale 2022 r. YouTube odnotował przychody w wysokości 7,96 mld USD, co oznacza spadek o 8% w porównaniu z 8,63 mld USD 2021 r.
W listopadzie 2022 roku firma podała, że YouTube Music i Premium mają ponad 80 milionów subskrybentów na całym świecie. 1 lutego YouTube wystartował z programem dzielenia się przychodami z wyświetleń shortsów z twórcami treści, co powinno zachęcić youtuberów do tworzenia krótkich materiałów. Dyrektor biznesowy Google, Philipp Schindler, stwierdził, że firma jest „zadowolona z ciągłych postępów we wczesnej monetyzacji”. Jakie macie zdanie o materiałach typu shorts? Mają one jakiś sens czy są tylko zapychaczami na takiej platformie jak YouTube?
Pokaż / Dodaj komentarze do: YouTube Shorts cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Google ujawnia dane