YouTube Shorts to odpowiedź na TikToka. Odniesie podobny sukces?

YouTube Shorts to odpowiedź na TikToka. Odniesie podobny sukces?

YouTube ewidentnie pozazdrościł popularności TikTokowi i postanowił wprowadzić nową funkcję, które stanowi bezpośrednią odpowiedź na krótkie wideo, które tworzone są na konkurencyjnej platformie. Trudno dziwić się, że YouTube również postanowił pójść w tym kierunku, gdyż TikTok cieszy się ogromnym zainteresowaniem (w szczególności wśród młodszych użytkowników) i zastanawia tu raczej, co zajęło mu tyle czasu. W końcu jednak otrzymaliśmy YouTube Shorts/Krótkie filmy, które udostępniane są przez największą platformę wideo na świecie na szerszą skalę. Dotychczas bowiem funkcja ta testowana była jedynie na rynku indyjskim, a teraz zaczęła pojawiać się także w Stanach Zjednoczonych, natomiast globalna dostępność spodziewana jest wkrótce. 

YouTube ewidentnie pozazdrościł popularności TikTokowi i postanowił wprowadzić nową funkcję, które stanowi bezpośrednią odpowiedź na krótkie wideo konkurencyjnej platformy. 

Obecnie Shorts nadal znajduje się w fazie beta, więc nie wszyscy użytkownicy otrzymają go po aktualizacji aplikacji. Firma prawdopodobnie przeprowadzi testy A/B, ale biorąc pod uwagę fakt, że YouTube pracował nad Shorts przez ostatnie 12 miesięcy, stabilna wersja funkcji powinna być tuż za rogiem. Krótkie filmy w YouTube to nagrywane w pozycji pionowej materiały nie dłuższe niż 60 sekund. Wyświetlają się one na kanale, a dodatkowo widzowie mogą je znaleźć na półce „Krótkie filmy” na stronie głównej YouTube i obejrzeć w specjalnym odtwarzaczu w widoku pionowym. Dostępne w YouTube narzędzie do tworzenia krótkich filmów pomaga w nagrywaniu treści, które nie przekraczają 15 sekund, a dodatkowo umożliwia rejestrowanie kilku klipów. 

YouTube Shorts pozwala też korzystać z różnych funkcji kreatywnych, takich jak: Muzyka (wybieraj spośród dostępnych bezpłatnie utworów), sterowanie szybkością (możesz zwolnić lub przyspieszyć nagranie), licznik czasu (ustaw odliczanie, aby rozpocząć nagrywanie bez użycia rąk) i punkt zatrzymania (pozwala automatycznie zakończyć nagrywanie). Krótkie filmy YouTube uzyskały ponad 3,5 miliarda wyświetleń we wczesnej fazie beta, więc nic dziwnego, że YouTube zdecydował się udostępnić tę funkcję dla coraz większej liczby użytkowników. W tym czasie TikTok szybko dobija do 1 miliarda aktywnych użytkowników miesięcznie i prawdopodobnie stanie się pierwszą platformą, która osiągnie ten kamień milowy w tak krótkim czasie.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: YouTube Shorts to odpowiedź na TikToka. Odniesie podobny sukces?

 0