YouTube z zakazem używania aplikacji blokujących reklamy na całym świecie

YouTube z zakazem używania aplikacji blokujących reklamy na całym świecie

YouTube zwiększył wysiłki, by walczyć z użytkownikami korzystającymi z aplikacji blokujących reklamy. Platforma „podjęła globalne wysiłki”, aby zachęcić tę grupę do zezwolenia na reklamy lub wypróbowania YouTube Premium, mówi menedżer ds. komunikacji YouTube Christopher Lawton w oświadczeniu przekazanym serwisowi The Verge.

YouTube uniemożliwia oglądanie filmów użytkownikom korzystającym z blockerów reklam

YouTube od dawna podejmuje wysiłki, żeby użytkownicy platformy przestali korzystać z ad blocków i zgodzili się na wyświetlanie reklam podczas seansów. Początkowo stosowano zwykłe, niezobowiązujące prośby, aczkolwiek od pewnego czasu YT zaczął blokować materiały osobom, które mają włączone narzędzia do blokowania reklam, a praktyka giganta dotarła też do Polski. Oznacza to, że mając taki program po prostu nie zobaczymy danego filmu, jednak społeczność próbuje różnych opcji obejścia tej blokady.

YouTube zakazał korzystania z blockerów reklam na całym świecie. W związku z tym rośnie liczba użytkowników blokujących reklamy, którzy nie mogą oglądać filmów na popularnej platformie.

YouTube z zakazem korzystania z adblocków na całym świecie

YouTube potwierdził, że już w czerwcu uniemożliwiał oglądanie filmów użytkownikom z aktywnymi blockerami, ale przedstawiciel firmy określił to wówczas jako „mały eksperyment na skalę światową”. Teraz YouTube rozszerzył to działanie. W ciągu ostatnich kilku tygodni coraz więcej użytkowników z zainstalowanymi programami blokującymi reklamy nie mogło oglądać treści w YouTube i widać, iż takich ludzi tylko przybywa.

Lawton utrzymuje, że „stosowanie narzędzi blokujących reklamy” narusza warunki korzystania z platformy, dodając, że „reklamy wspierają zróżnicowany ekosystem twórców na całym świecie i umożliwiają miliardom ludzi dostęp do ich ulubionych treści w YouTube”.

Przemyślane działanie mające na celu zwiększenie przychodów z opcji Premium

YouTube wprowadził w tym roku kilka zmian w sposobie działania reklam na swojej platformie. W maju firma dodała do swojej aplikacji telewizyjnej 30-sekundowe reklamy niemożliwe do pominięcia, a później zaczęła eksperymentować z dłuższymi, ale rzadszymi przerwami na reklamę również apce na telewizory. Platforma, blokując materiały liczy, że zwiększy się liczba subskrybentów YouTube Premium. Ciekawe czy ten plan się powiedzie?

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: YouTube z zakazem używania aplikacji blokujących reklamy na całym świecie

 0